ترفندها

آموزش قابلیت ها و ترفند های کلیدی و مفید اپلیکیشن Google Maps

مدت هاست که رابط کاربری قدیمی گوگل مپ (Google Maps) با رابط کاربری ساده و تخت جدید آن جایگزین شده است. تمام قابلیت های قبلی این اپلیکیشن در حال حاضر هم در دسترس هستند اما ترفند های کاربردی دیگری نیز در منو ها و کلید های آن پنهان شده اند.

در ادامه این مقاله تعدادی از ترفند ها برای استفاده بهینه تر از نقشه گوگل (Google Maps) را ذکر خواهیم نمود تا با استفاده از آنها مانند یک حرفه ای نیازهایتان را برطرف نمایید.

.

ساعات کاری رستوران ها و فروشگاه ها و میزان رضایت مشتریان از خدمات آنها در اپلیکیشن Google Maps

همانطور که میدانید هنگامی که مکان مورد نظرتان را بر روی نقشه پیدا کردید با ضربه زدن بر روی آن نوار آبی رنگی در پایین صفحه ظاهر خواهد شد؛ این نوار که علاوه بر نمایش نام مکان مورد نظر و آدرس آن، امکان مسیریابی و نحوه دسترسی شما به آنجا را فراهم خواهد نمود، میتواند اطلاعات بسیار مفید دیگری را نیز در اختیارتان قرار دهد.

با کشیدن این نوار به سمت بالا میتوانید تصاویر مربوط به مکان مورد نظرتان را تماشا کنید، از میزان رای و رضایتمندی مشتریان از خدمات آن مطلع شوید، نظرات سایر کاربران در مورد آن مکان را بخوانید، به صورت مستقیم وارد وب سایت مربوط به آن مکان شوید و یا مستقیما از طریق اپلیکیشن Google Maps با آنها تماس تلفنی برقرار نمایید و حتی از ساعت کاری مکان مورد نظرتان اطلاع حاصل کنید.

در کنار تمامی این موارد، اطلاعات بیشتر دیگری نیز وجود دارند (مانند مدت زمانی که افراد به صورت میانگین در آن مکان صرف میکنند، ساعات شلوغی و خلوتی آن و…) که بسته به مکان مورد نظرتان میتواند در اختیارتان قرار بگیرد.

پیشنهاد اپوایس: ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ با استفاده از Plus Code یا کدپستی گوگل

تغییر نقشه تخت گوگل به نقشه سه بعدی (Google Maps 3D Style)

شاید گاهی اوقات نقشه گوگل بیش از حد تخت به نظر بیاید؛ برای ایجاد عمق در شیوه نمایش Google Maps میتوانید همزمان با دو انگشت بر روی نقشه ضربه بزنید و انگشتانتان را به سمت بالا بکشید؛ این کار باعث ایجاد بعد و پرسپکتیو در نقشه میشود؛ این تفاوت شیوه نمایش به ویژه زمانی کاملا محسوس میشود که هنگام جستجوی مکانی هایی استفاده شود که گوگل نقشه سه بعدی آن را تهیه کرده باشد (به عنوان مثالی ملموس برای مشاهده این شیوه میتوانید برج میلاد تهران را بر روی نقشه جستجو کنید).

قابلیت Street View نقشه گوگل (Google Maps)، تجربه حضور مجازی در اماکن

قابلیت Street View شیوه نمایش 360 درجه ایست که در مورد بسیاری از اماکن معروف نظیر موزه ها، پارک ها و خیابان ها فراهم شده است و به کاربر امکان تجربه حضور در آن فضا و مکان را میدهد.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید مکان مورد نظرتان را بر روی نقشه پیدا کنید و با ضربه زدن بر روی آن و بالا کشیدن نوار آبی رنگ مربوط به اطلاعات در پایین صفحه، در صورتی که تصاویر 360 درجه مکان تهیه شده باشد (در پایین تصاویر 360 درجه علامت فلشی به حالت چرخش وجود دارد)، مانند یک ناظر به تماشای محیط بپردازید (برج آزادی تهران از جمله مکان هایی ست که از قابلیت Street View بهره مند است).


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.