ترفندها

ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ با استفاده از Plus Code یا کدپستی گوگل

همانطور که میدانید موقعيت مكاني تان در Google Maps را می توانید از طريق ارسال لينك براي ديگران بفرستيد و با اين كار به آسان ترين شيوه به دوستانتان براي پيدا كردن آدرس خانه يا محل كارتان كمك كنيد. براي استفاده از اين شيوه و ارسال موقعيت مكاني با استفاده از لينك، به “ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ” مراجعه نماييد. اما سرويس Google Maps داراي شيوه ديگري نيز براي اشتراك گذاری و ارسال موقعيت مكاني هست و آن ارسال موقعیت مکانی با Plus code و از طریق کدپستی گوگل مپ است.

شما ميتوانيد براي هر محلی بر روی نقشه يك Plus Code دريافت كنيد كه در حقيقت چيزي شبيه به كدپستی يك مكان است. البته اين امكان تنها بر روی نسخه اندرويد و آی او اس اپليكيشن Google Maps وجود دارد و هنوز بر روی نسخه وب اين سرويس ارائه نشده است.

ارسال موقعیت مکانی با Plus code

شیوه ارسال موقعيت مكانی با Plus Code در گوگل مپ

در ابتدا بايد توجه داشته باشيد كه لازم است اپليكيشن Google Maps گوشيتان را به آخرين نسخه آن بروز رسانی كنيد.

پس از باز كردن اپليكيشن Google Maps و پيدا كردن مكان مورد نظرتان، انگشت خود را بر روی آن گذاشته و نگه داريد؛ با انجام اين كار و علامت دار شدن آن مكان بر روی نقشه، در پايين صفحه نواری شامل جزئيات اطلاعات مربوط به مكان ظاهر می شود كه شما بايد بر روي آن ضربه بزنيد.

حالا قادر خواهيد بود Plus Code را كه به صورت تركيبي از اعداد و حروف است و در كنار علامت نشان دهنده مكان مورد نظرتان نمايش داده شده ببينيد.

plus-code-01ارسال موقعیت مکانی با Plus code

با ضربه زدن و نگه داشتن انگشتتان بر روي Plus Code ميتوانيد آن را كپي كرده و از طريق پيامك و يا هر اپليكيشن پيام رساني كه بخواهيد براي دوستانتان ارسال نماييد. حالا دوستانتان با وارد كردن Plus Code ارسال شده توسط شما در نوار جستجوي اپليكيشن Google Maps به راحتي میتوانند موقعيت مكاني شما را بر روي نقشه گوگل پيدا كنند.

plus-code-02
ارسال موقعیت مکانی با Plus code

ویژگی های سرویس ارسال موقعیت مکانی با Plus code یا کدپستی گوگل مپ

شما حتي ميتوانيد براي دادن آدرس و يا نشاني خود از Plus Code در وب سايت، بروشور، كاتالوگ و يا كارت ويزيت خود استفاده نماييد تا مانند يك كدپستی، همه اقراد بتوانند به راحتي موقعيت مكاني شما را پيدا كرده و به آنجا مراجعه نمايند.

مهمترین مزيت استفاده از ارسال موقعیت مکانی با Plus code، كوتاه بودن اين كد هاست؛ چرا كه هر Plus Code داراي تعداد كاراكتری به اندازه يك شماره تلفن همراه است و افراد ميتوانند به راحتي آن را به خاطر بسپارند و با مراجعه به اپليكيشن Google Maps و وارد كردن آن كد، به سادگي موقعيت دقيق مكاني مورد نظر را پيدا كنند.

.

لینک دانلود اپلیکیشن برای استفاده از قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی گوگل مپ


.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس

  Instagram

.

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید و کارها را بسیار ساده تر و حرفه ای تر از قبل انجام دهید و غیر ممکن ها را ممکن سازید.

One thought on “ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ با استفاده از Plus Code یا کدپستی گوگل

  • سلام و خسته نباشید خدمت شما.ممنون از آموزش هاتون.عالیییی💓

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.