Techviceاخبار تکنولوژی

تشخیص افراد مستعد خودکشی در فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی

خودکشی دومین عامل مرگ و میر در میان جوانان است که متاسفانه در جهان هر ۴۰ ثانیه یکبار اتفاق می افتد و حالا فیس بوک (Facebook) برای مقابله با این رویداد تلخ، از ابزار و هوش مصنوعی جدیدی که میتواند به جلوگیری از خود کشی کمک نماید رونمایی کرده است.

فیس بوک در حال آزمایش هوش مصنوعی ایست که میتواند کامنت ها و نظراتی را که احتمالا نشان دهنده افکاری هستند که منجر به خودکشی میشوند شناسایی کند. پس از شناسایی، این موارد توسط تیمی از کمپانی بررسی میشوند تا راهی برای جلوگیری از خودکشی در دسترس کاربر قرار دهند.

مقاله مرتبط : درمان بیماری آلزایمر با لامپ ال ای دی (LED) چشمک زن

هوش مصنوعی فیسبوک برای جلوگیری از خودکشی

هوش مصنوعی فیس بوک همچنین کار را برای کاربرانی که قصد دارند به دوستان در خطرشان کمک کنند نیز آسان تر کرده چراکه این تکنولوژی با استفاده از الگو های تشخیصی، پست ها و موارد ارسالی را بررسی کرده و اگر لازم باشد گزینه گزارش خودکشی یا آسیب به خود را بیشتر در دسترس قرار می‌دهد.

در کنار این تکنولوژی هوش مصنوعی جدید که در حال حاضر در ایالات متحده امریکا مرحله آزمایشی خود را سپری می‌کند، فیس بوک با همکاری چند ارگان و مرکز دیگر ابزار مسنجری ای ایجاد کرده است که به دوستان افراد در خطر امکان می‌دهد که با متخصصین تماس برقرار کنند.

مقاله مرتبط : تکنولوژی Li-Fi و لامپ ال ای دی، در عرض ۵ سال جایگزین Wi-Fi امروزی خواهد شد

اگرچه این ابزار اینترنتی هم هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد اما قرار است در چند ماه آینده توسعه یابد.

در نهایت این امکان در قسمت پخش زنده ویدئویی نیز برای کاربران فراهم شده است که در صورت مشاهده ویدئو های مشکوک نیز بتوانند این موارد را گزارش کرده و برای نجات دوستانشان کمک بخواهند.

 


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین در وب سایت اپوایس، صفحه فناوری و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.