Techviceاخبار تکنولوژی

درمان بیماری آلزایمر با لامپ ال ای دی (LED) چشمک زن

لامپ های چشمک زن علاوه بر زیباییشان اگر در فاصله های زمانی خاصی روشن و خاموش شوند میتوانند در درمان بیماری آلزایمر نیز موثر باشند.

گروهی از محققان دست به آزمایش و بررسی تاثیرات مثبت لامپ های ال ای دی (LED) چشمک زن با فرکانس ۴۰ هرتز بر روی موش ها زده اند. آنها دریافتند قرار دادن موش هایی که در مراحل ابتدایی بیماری آلزایمر هستند در معرض تابش نور لامپ های ال ای دی (LED) به مدت یک ساعت، باعث کاهش سطح پروتئین آمیلوئید بتا در مغز آنها خواهد شد. تجمع آمیلوئید بتا در مغز به صورت پلاک هایی ست که باعث اختلال در عملکرد عادی مغز میشوند.

پس از اجرای همین تکنیک به مدت ۷ روز بر روی موش هایی که در مراحل پیشرفته بیماری آلزایمر بودند، محققان دریافتند این شیوه، پلاک های موجود در مغز این موش ها را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

.

لامپ های ال ای دی (LED) چشمک زن چگونه در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند

لامپ های ال ای دی (LED) چشمک زن در حقیقت مانند شبیه سازی برای امواج گامای مغز عمل میکنند؛ همان چیزی که طبق عقیده متخصصین در افراد مبتلا به آلزایمر دچار مشکل است. امواج گاما سلول های میکروگلیا را که در بیماران آلزایمری دچار تورم و آسیب شده اند را به حالت اولیه خود بازمیگرداند.

پس از دست یافتن محققین به این کشف جدید و آزمایش آن بر روی موش ها، حالا آنها در حال کار بر روی نتیجه استفاده از این شیوه بر روی انسان های مبتلا به آلزایمر و مطالعه مدت زمان اثر گذاری این شیوه بر روی بیماران هستند، چرا که تاثیر استفاده از لامپ های ال ای دی (LED) چشمک زن بر روی موش ها و پایین آمدن سطح پروتئین آمیلوئید در مغز آنها تنها تا ۲۴ ساعت ادامه داشته است.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

.

اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین در وب سایت اپوایس، صفحه فناوری و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.