مقایسه گوشی ها

مقایسه سخت افزار، نرم افزار، اسکرین، دوربین و باتری گوشی پیکسل گوگل با آیفون 7

انتظار ها به پایان رسید و بالاخره گوگل، خود دست به ساخت گوشی هوشمند زد. گوشی های پیکسل (Pixel) و پیکسل ایکس ال (Pixel XL)، نخستین گوشی های برند گوگل هستند که با قابلیت هایی بسیار چشمگیر عرضه شده اند.

در سال جاری، گوشی های هوشمند رده بالایی عرضه شدند که هر کدام از آنها طرفداران زیادی را به خود جلب نمودند؛ یکی از این گوشی های هوشمند آیفون 7 (iPhone 7) است که اگرچه شاید شگفت انگیزترین گوشی اپل به شمار نمی آید، اما باز هم یکی از پرطرفدارترین گوشی های موجود محسوب میشود.

با در نظر گرفتن این موضوع، شاید انجام مقایسه ای میان گوشی پیکسل گوگل (Pixel) و آیفون 7 (iPhone 7) جالب به نظر برسد تا مشخص شود در رویارویی این دو پرچمدار، کدام یک بر دیگری چیره خواهد شد.

.

مقایسه طراحی ظاهری گوشی پیکسل گوگل (Google Pixel) و آیفون 7 (iPhone 7)

یکی از انتقاداتی که همواره در مورد طراحی ظاهری آیفون 7 به اپل میشود این است که این گوشی در مقایسه با گوشی قبلی اپل، آیفون 6 اس (iPhone 6S)، تغییرات بسیار ناچیزی داشته، همان بدنه فلزی تخت با لبه های گرد که تنها قسمت هایی از آن که دستخوش تغییر شده اند خطوط آنتن هستند که دور لبه بالایی و پایینی بدنه پیچیده اند، قسمت دوربین که شکل برآمدگی آن کمی متفاوت شده و دکمه هوم (Home Button) لمسی جدید آن.

همچنین در آیفون 7 (iPhone 7) جک 3.5 میلی متری هدفون حذف شده و جای خود را به یک اسپیکر دیگر داده.

زمانی که به بررسی ظاهر گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال گوگل بپردازیم نیز ویژگی های ظاهری آنها در بسیاری موارد شبیه به گوشی آیفون 7 است.

گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال نیز دارای لبه های گرد هستند و حتی خط آنتن نیز که در قسمت پایین و پشت گوشی ها قرار گرفته یادآور خطوط آنتن آیفون است.

سنسور اثر انگشت گوشی های پیکسل در قسمت پشتی آن که به صورت نیمه براق و مات از جنس فلز و شیشه ساخته شده است قرار دارد در حالی که اپل اسکنر اثر انگشت گوشی های آیفون را در زیر دکمه هوم (Home Button) که در قسمت جلوی آن قرار دارد تعبیه کرده.

گوشی های پیکسل گوگل و آیفون های جدید از لحاظ اندازه نیز بسیار به هم شبیه هستند. پیکسل و پیکسل ایکس ال در سایزهای 5 اینچی و 5.5 اینچی و آیفون 7 و 7 پلاس در سایزهای 4.7 اینچی و 5.5 اینچی ارائه شده اند.

گوشی آیفون 7 در رنگهای نقره ای، طلایی، رز گلد (Rose Gold)، خاکستری (Space Gray)، مشکی براق (Jet Black) ارائه شده و در مقابل پیکسل گوگل در سه رنگ نقره ای، آبی و مشکی در دسترس قرار دارد.

.

مقايسه صفحه نمايش گوشي پيكسل گوگل (Google Pixel) و آيفون ٧ (iPhone 7)

صفحه نمايش رتينا (Retina) آيفون ٧ با رزولوشن ١٣٣٤x٧٥٠ داراي تراكم پيكسلي ppi326 است و در مقابل گوشي پيكسل گوگل با رزولوشن ١٠٨٠x١٩٢٠ كه داراي تراكم پيكسلي ppi424 است امكان نمايش تصاوير با كيفيت Full HD را فراهم نموده.

بعيد است كه شما در حالت عادي متوجه تفاوتي ميان تصاوير به نمايش درآمده توسط هر دو گوشي شويد، اما زماني كه پاي واقعيت مجازي (Virtual Reality) به ميان آيد، گوش پيكسل گوگل از كيفيت بالاتري برخوردار خواهد بود.

در مورد هر دو گوشي بزرگتر نيز اينطور به نظر ميرسد كه گوگل بار ديگر با ارائه گوشي پيكسل ايكس ال  خود كه مجهز به يك صفحه نمايش با رزولوشن ١٤٤٠x٢٥٦٠ و تراكم پيكسلي ppi534 است در مقابل گوشي آيفون ٧ پلاس (iPhone 7 Plus) با رزولوشن تصويري ١٠٨٠x١٩٢٠ (كه دقيقا مشابه گوشي كوچكتر گوگل يعني پيكسل است)، گوي سبقت را از اپل ربوده؛ البته با اين وجود هنوز هم گوشي آيفون داراي يكي از بهترين و باكيفيت ترين صفحات نمايش است.

.

مقايسه سخت افزاري گوشي پيكسل گوگل (Google Pixel) و آيفون ٧ (iPhone 7)

هيچ شكي نيست كه اپل با ارائه آيفون ٧ و ٧ پلاس، گوشي هايي به شدت قدرتمند را وارد بازار كرد، اين گوشي ها در مقايسه با آيفون ٦ اس ( iPhone 6S)، ٣٠ درصد و در مقايسه با گلكسي اس ٧ (Galaxy S7)، ١٢ درصد سريعتر هستند.

گوشي آيفون ٧ با بهره گيري از رم ٢ گيگابايتي و چيپست جديد A10 Fusion كه به خوبي از عهده انجام فعاليت هاي سنگين برمي آيد، قدرت، سرعت و عملكردي بسيار روان را براي كاربران فراهم مينمايد، كه حتي اين سرعت و رواني عملكرد به علت وجود ١گيگابايت رم اضافه تر در گوشي آيفون ٧ پلاس، بيشتر جلب توجه مینماید.

در مقابل گوشي هاي پيكسل گوگل مجهز به 4 گیگابایت رم و چيپست كوآلكوم اسنپدراگون ٨٢١ (Qualcomm Snapdragon 821) هستند كه قدرت پردازش آن ١٠ درصد افزايش يافته و همچنين از سيستم عامل جديد اندرويد نوگا (Android Nougat) بهره ميبرند.

بدون شك اين پردازشگر نقشي اساسي در تبديل پيكسل گوگل به اولين گوشي سازگار با Daydream بازي ميكند.

Daydream پلتفرم جديد واقعيت مجازي (Virtual Reality) گوگل است كه به عنوان بخشي از اندرويد نوگا ارائه شده است.

براي اجراي نرم افزار Daydream، لازم است گوشي داراي ويژگي هايي باشد كه توسط گوگل تعيين ميشود و در اين مورد، پيكسل دقيقا همان مشخصاتي را دارد كه لازم است؛ اما متاسفانه گوشي هاي آيفون ٧ و ٧ پلاس داراي هيچ امكانات ويژه اي در ارتباط با واقعيت مجازي نيستند.

در آخر در مورد  ميزان حافظه هر دو گوشي بايد گفت كه آيفون ٧ و پيكسل گوگل هر دو داراي مدل هايي با ظرفيت حافظه ٣٢ و ١٢٨ گيگابايت ميباشند تنها با اين تفاوت كه آيفون ٧ با حافظه ٢٥٦ گيگابايتي نيز ارائه شده.

.

مقايسه نرم افزاري گوشي پيكسل گوگل و آيفون ٧  

گوشي پيكسل گوگل داراي سيستم عامل اندرويد ٧ نوگاست و نسبت به اندرويد مارشمالو به بهبودهايي دست يافته كه از آن ميان ميتوان به حالت جداكننده صفحه نمايش، طراحي تخت تر رابط كاربري و افزايش عمر باتري اشاره نمود.

در سوي ديگر گوشي آيفون ٧، ارائه شده با آي او اس ١٠ قرار دارد که تا امروز بهترين سيستم عامل اپل براي گوشي هاي آيفون به شمار مي آيد و توانسته با استفاده از قابليت هايي نظير لمس سه بعدي يا 3D Touch، در مقایسه با گذشته، كارآيي هاي بيشتری را فراهم نمايد.

با مقايسه سيستم عامل هر دو گوشي ميتوان گفت تنها قابليتي كه كاربران گوشي هاي اپل از آن بي نصيب خواهند ماند، پلتفرم واقعيت مجازي Daydream خواهد بود و از اين جهت ميتوان برگ برنده را در دستان گوگل و گوشی های پیکسل تصور كرد.

.

مقايسه دوربين گوشي پيكسل گوگل (Google Pixel) و آيفون ٧ (iPhone 7)

تا به امروز گوشي هاي آيفون سري پلاس اپل نسبت به مدل هاي استاندارد، داراي دوربين هايي با كيفيت بالاتر بوده اند و حالا با ارائه دوربين دوگانه بر روي آيفون ٧ پلاس، اپل به روشن ترين شيوه اين تفاوت را بيان كرده است.

آيفون ٧ پلاس داراي يك دوربين دوگانه ١٢ مگاپيكسلي است و البته كيفيت دوربين آيفون ٧ نيز ١٢ مگاپيكسل میباشد.

گوشي پيكسل گوگل نيز داراي دوربيني با كيفيت 12.3 مگاپيكسل است که به اين ترتيب ظاهرا در اين زمينه تفاوت چنداني ميان دو گوشي وجود ندارد؛ اما در مقايسه دوربين جلوي آنها بايد گفت كه پيكسل گوگل با دوربين جلوي ٨ مگاپيكسلي خود حداقل از لحاظ تئوري كمي جلوتر از آيفون ٧ با دوربين جلوي ٧ مگاپيكسلي ست.

.

مقايسه باتري گوشي پيكسل گوگل (Google Pixel) و آيفون ٧ (iPhone 7)

گوشي آيفون ٧ داراي يك باتري غيرقابل تعويض با ظرفيت ١٩٦٠ ميلي آمپر است كه متاسفانه براي استفاده مداوم از گوشي ظرفيت پاييني ست، اما ظرفيت باتري آيفون ٧ پلاس ٢٩٠٠ ميلي آمپر است.

گوشي هاي پيكسل و پيكسل ايكس ال نيز به ترتيب داراي باتري هاي غيرقابل تعويض با ظرفيت ٢٧٧٠ و ٣٤٥٠ ميلي آمپر ميباشند.

.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
  Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.