اپلیکیشن هاکاربردی ترینها

با مزایای فضای ذخیره سازی ابری (cloud-storage) آشنا شوید، مقایسه بهترین ابرها!

اگر یک روز گوشیتان تصادفا بر اثر ضربه یا خیس شدن یا هر اتفاق دیگری دچار آسیبی شود که دیگر قابل استفاده نباشد، که البته امیدواریم این اتفاق هیچ وقت برای هیچ کدام از ما پیش نیاید، یکی از بدترین بخش های ماجرا از بین رفتن فایل ها، عکس ها و اطلاعات ضروری ایست که روی گوشی مان داشتیم.

آن لحظه است که متوجه میشویم باید از اطلاعاتمان نسخه پشتیبان یا بک آپ تهیه میکردیم و این سخت ترین و ناراحت کننده ترین راهی ست که برای یادگرفتن این درس، سر راهمان قرار میگیرد.

در حال حاضر مطمئن ترین و آسیب ناپذیرترین فضاهای ذخیره سازی، فضاهای ابری (Cloud Storage) هستند. شما میتوانید به راحتی از عکس ها، فایل ها و اسنادتان بک آپ تهیه کنید و با قرار دادن آنها بر روی این فضاهای ابری هر زمان و از طریق هر دستگاهی که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه معتبرترین و بهترین فضاهای ابری را با تمام ویژگی ها و مزایا و معایبشان توضیح خواهیم داد.

.

اپلیکیشن فضای ذخیره سازی ابری Google Drive

اگر تنها یک اپلیکیشن وجود داشته باشد که می بایست آن را روی گوشی تان بریزید، آن اپلیکیشن گوگل درایو (Google Drive) است.

این اپلیکیشن همه کاره با ترکیب کردن آنچه Google Docs، Google Sheets و Google Slides در گذشته انجام میدادند، امکان ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل ها را در یک فضای ابری فراهم کرده است.

با استفاده از اپلیکیشن Google Drive به راحتی میتوانید فایل هایتان را به نمایش درآورید، ویرایش کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید یا حتی همراه دوستان یا همکارانتان به صورت مشترک بر روی اسناد و فایل های دلخواه کارکنید.

Google Drive فضایی به حجم 15 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیارتان قرار میدهد که در صورت پرداخت هزینه اضافی این حجم تا بیش از یک ترابایت هم قابل افزایش است.

برای دانلود و اطلاعات بیشتر بر روی کلید دانلود و ادامه مطلب کلیک نمایید.

button-download-JPG

.

اپلیکیشن فضای ذخیره سازی ابری Dropbox

Dropbox یک سرویس بسیار محبوب است که همه ما آن را از مدت ها قبل میشناختیم علی الخصوص به این خاطر که یکی از بنیان گذاران این سرویس یک جوان ایرانی به نام آرش فردوسی است. در حال حاضر اپلیکیشن موبایل Dropbox هم به همان اندازه کارآمد است و یک اپلیکیشن عالی برای اشتراک گذاری فایل ها و فولدرها (Folder) با افراد دیگر به حساب می آید.

با این اپلیکیشن بسیار ساده و کامل میتوانید به راحتی فایل ها و اطلاعات دلخواهتان را از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. Dropbox در ابتدا فضایی به حجم 2 گیگابایت در اختیارتان قرار میدهد که میتوانید این میزان را با دعوت کردن دوستان و رجیستر کردن (Register) افزایش دهید که البته راه دیگر این کار پرداخت هزینه های برنامه است.

button-download-JPG

.

اپلیکیشن فضای ذخیره سازی ابری Microsoft OneDrive

OneDrive اپلیکیشن رسمی شرکت مایکروسافت برای دسترسی به فضای ذخیره سازی ابری این شرکت است. این سرویس در حال حاضر تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیارتان قرار میدهد و تمرکز آن بیشتر بر روی سطوح کاری، تجاری و حرفه ایست اما با این حال هنوز هم برای استفاده های شخصی و دسترسی داشتن به فایل ها و اسناد مورد نیاز در تمام زمان ها و از طریق تمام دستگاه ها کاملا مناسب است.

OneDrive از تمام دستگاه ها قابل دسترسی ست و شما میتوانید در صورت دلخواه، تمام عکس های گوشیتان را به صورت اتوماتیک و خودکار بر روی آن ذخیره کنید تا دیگر هیچ وقت نگران از دست دادن آنها به علت خراب شدن، گم شدن یا دزدیده شدن گوشیتان نباشید.

button-download-JPG

.

اپلیکیشن فضای ذخیره سازی ابری و آنلاین MEGA

MEGA یا همان Megaupload سابق، اپلیکیشنی ست که بیشترین فضای ذخیره سازی رایگان را در اختیارتان قرار میدهد، فضایی به حجم 50 گیگابایت.

این اپلیکیشن به شما امکان میدهد در آن واحد چندین فایل را دانلود کرده و آنها را از طریق MEGA آپلود کنید و همچنین سرعت هر کدام از آنها را بنا به نظر خودتان تنظیم کنید.

MEGA یک اپلیکیشن ایده آل برای استفاده از فایل های با حجم بالاست. این سرویس همچنین امکان گفتگو و چت خصوصی با دیگران را نیز برایتان فراهم آورده.

button-download-JPG

.

اپلیکیشن فضای ذخیره سازی ابری و آنلاین Box

از میان لیستی که تهیه کرده ایم شاید Box کمتر از بقیه شناخته شده باشد اما بدون شک یکی از سرویس های موفق در این زمینه است.

تمرکز Box بیشتر بر روی مصارف کاری، تجاری و حرفه ایست و فضای رایگانی به حجم 10 گیگابایت را در اختیارتان قرار میدهد؛ که البته شما میتوانید در زمان های مختلف با استفاده از پیشنهادات این سرویس اقدام به افزایش حجم فضای ذخیره سازی تان کنید.

Box مدعی ست که اسناد شخصی شما را به صورت بسیار امن و خصوصی نگهداری میکند و از این جهت یکی از سرویس هایی ست که باید حتما آن را مد نظر داشته باشید.

button-download-JPG

.

کانال تلگرام اپوایس
android_icon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.