ترفندها

پیدا کردن درصد ترکیب رنگ ها (RGB، CMYK و…) بدون نیاز به فتوشاپ فقط با گوگل

كارهاي عجيب و جالب بسياري در تکنولوژی و فناوری های پیشرفته ی، موتور جستجوي گوگل (Google) وجود دارد، که گوگل به خوبی و در کمترین زمان قادر به انجام آنهاست و اگر شما يك گرافيست هستيد شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد گوگل ميتواند درصد تركيب رنگ ها در مودهاي رنگي متفاوت (RGB – CMYK و غيره) را برايتان محاسبه كند.

.

نحوه پیدا کردن درصد رنگ های (RGB، CMYK و …) با استفاده از جستجوی گوگل

براي اينكار لازم است در قسمت سرچ گوگل عبارت RGB to Hex را تايپ كنيد. پس از اينكار گوگل يك باكس رنگي برايتان به نمايش در مي آورد كه به اين وسيله شما ميتوانيد رنگ مورد نظرتان را انتخاب نماييد.

در كنار اين باكس درصد رنگي RGB نشان داده ميشود، همچنين با كليك بر روي عبارت Show Color Values ميتوانيد به درصد تركيب رنگ ها در مود هاي رنگي CMYK، HSV و HSL دسترسي پيدا كنيد.

اگرچه اين قابليت گوگل يكي از ضروري ترين كاركردها براي طراحان و گرافيست ها نخواهد بود اما هر چه باشد ديگر لازم نيست براي دسترسي سريع و  پيدا كردن درصد ترکیب رنگ هاي مورد نيازتان حتما برنامه فتوشاپ را بازكنيد.

appvice-google

.

سایت مخصوص حرفه ای ها برای پیدا کردن درصد ترکیب رنگ ها

البته گرافیست ها و طراحان گرافیک حرفه ای با سایت رنگهای ادوبی (Adobe) آشنایی دارند و میدانند که این سایت مفید بهترین مرجع برای یافتن درصد ترکیب رنگ ها ست که میتواند علاوه بر امکان یافتن درصد ترکیب رنگ ها، رنگ های مکمل، رنگ های هارمونیک، رنگ های ترکیبی و تک رنگ را برای شما به نمایش درآورد. اگر شما با دنیای رنگ ها سر و کار دارید بهتر است در کنار استفاده از امکان گوگل به این سایت نیز سر بزنید و برای انتخاب ترکیب رنگ های طراحی و درصد ترکیب رنگ های مورد نظرتان از این سایت مفید و کارآمد استفاده نمایید.

.

همگام با تغییرات تکنولوژی با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.