ترفندها

جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شخصی توسط سایتها ار طریق مرورگرها

همه ما به خوبی میدانیم که تمام وب سایت ها هنگامی که بر روی مرورگر ما باز میشوند اقدام به جمع آوری اطلاعات ما میکنند، چه از طریق فرم هایی نظیر فرم ثبت نام و چه به صورت ضمنی و از طریق مرورگر دستگاه مان که با استفاده از آن وارد سایت شده ایم.

.

جلوگیری از جمع آوری اطلاعات توسط سایت ها و از طریق مرورگرها

نکته همین جاست که دقیقا این مرورگر ها هستند که به عنوان دریچه ای برای دست یافتن سایت های مختلف به اطلاعات ما استفاده میشوند؛ البته در نظر داشته باشید که در صورت رعایت نکات امنیتی به هنگام ورود به دنیای مجازی، این جمع آوری اطلاعات صرفا به ضرر ما نیست و در بسیاری موارد برای دست یافتن به اهداف تجاری و آمار گیری های اینترنتی مورد استفاده قرار میگیرد.

پیشنهاد اپوایس | آموزش غیر فعال نمودن سرویس ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران گوگل

اگر شما هم علاقمند هستید که بدانید سایت های متفاوتی که در طول روز به آنها سر میزنید قادر به دریافت و جمع آوری چه اطلاعاتی در مورد شما هستند میتوانید از ابزار اینترنتی “What every Browser knows about you” استفاده کنید.

What every Browser knows about you یک برنامه تحت وب است که تمامی اطلاعات شما را که توسط مرورگر تان ذخیره شده و به هنگام ورود به تمامی سایت ها در اختیار آنها قرار میگیرد به شما نمایش میدهد و البته یکی دیگر از قابلیت های این برنامه آن است که به شما میگوید برای عدم دسترسی سایت ها به یکی از موارد اطلاعاتی شما میتوانید از چه راه حلی استفاده کنید.

جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شخصی در مرورگرها

.

شیوه مطلع شدن و جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شخصی کاربر در مرورگرها

در ابتدا لازم است وارد وب سایت What every Browser knows about you شوید و بعد با جابجا شدن در صفحه قادر خواهید بود تمامی اطلاعات را مشاهده کنید و مطلع شوید که مرورگرتان چه اطلاعات شخصی را در اختیار سایت های مختلف میگذارد.

پیشنهاد اپوایس | ترفند پیدا کردن پسورد های ذخیره شده سایت ها در مرورگر کروم

با این روش متوجه خواهید شد که مرورگر شما اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی شما بر روی نقشه، نوع اتصال به اینترنت، حساب های کاربری متفاوت نظیر گوگل، اطلاعات مربوط به سیستم عامل دستگاه و مشخصات سخت افزاری آن و غیره را در اختیار سایت ها قرار میدهد و در هر قسمت نیز راه حلی برای عدم دسترسی به این موارد اطلاعاتی به شما پیشنهاد میشود.

پیشنهاد اپوایس |آموزش کامل فعال سازی تایید دو مرحله ای Gmail و Google Prompt


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.