ترفندها

آموزش فعال کردن مجدد قابلیت بازگشت به صفحه اینترنتی قبل دکمه Backspace در کروم

آپدیت های براوزر کروم (Chrome Browser) معمولا بسیار نامحسوس هستند و اغلب تعداد کمی از تغییرات ایجاد شده، مواردی قابل توجه و یادآوری میباشند.

احتمالا شما هم میدانید که در براوزر کروم برای بازگشت به صفحه اینترنتی قبل، میشد از دکمه Backspace صفحه کلید کامپیوتر استفاده نمود. این ویژگی تقریبا در تمام صفحات اینترنتی به جز استثتائاتی مانند صفحه جستجوی گوگل که تمرکز آن بر روی نوار جستجوی کلمات قرار داده شده بود قابل استفاده بود.

.

آموزش نحوه بازگرداندن مجدد قابلیت بازگشت به صفحه اینترنتی قبل دکمه Backspace در براوزر کروم

از آپدیت نسخه ۵۲، این ویژگی بازگشت به صفحه اینترنتی قبل دکمه Backspace غیرفعال شده است. بعد از ایجاد این تغییر و واکنش های منفی کاربران، گوگل اقدام به انتشار اکستنشنی (Extension) به نام Go Back With Backspace برای کروم کرده است. با نصب این اکستنشن دوباره میتوانید با استفاده از دکمه Backspace در وبگردی هایتان، هر زمان که نیاز بود به لینک و صفحه اینترنتی قبل بازگردید.

.

میانبر جدید گوگل برای بازگشت به صفحه اینترنتی قبل در براوزر کروم (Chrome)

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه چندانی به استفاده از اکستنشن ها ندارید همچنان میتوانید برای بازگشت به صفحه قبل از دکمه Back که در کنار نوار آدرس قرار دارد استفاده کنید؛ البته گوگل در نسخه جدید براوزر کروم هم میانبری (Shortcut) برای بازگشت به صفحه قبل قرار داده است و آن استفاده از دکمه Alt همراه با دکمه فلش سمت چپ است (Alt+Left Arrow Key).

.

چرا گوگل عملکرد دکمه Backspace در کروم را حذف کرد

علت حذف عملکرد دکمه Backspace توسط گوگل، استفاده محدود از این قابلیت و در برخی موارد ناکارآمدی آن بود. تصور کنید در حال پر کردن یک فرم اینترنتی طولانی هستید و بدون آنکه حواستان به این باشد که فیلد مورد نظرتان را انتخاب کنید برای پاک کردن و اصلاح نوشته تان دکمه Backspace را فشار دهید، در این هنگام ناگهان به صفحه اینترنتی قبل باز میگردید و تمام قسمت هایی از فرمتان که آن را با زحمت پرکرده بودید از دست میرود و شما باید تمام فرم را مجددا از اول پرکنید.

به هر حال مسلما قابلیت دکمه Backspace، قابلیتی کاربردی بود اگرچه در عین حال استفاده از آن نیز در مواردی با ریسک همراه بود. در حال حاضر با حذف عملکرد این دکمه توسط گوگل، کاربران میبایست برای بازگشت به صفحه قبل، میانبر جدید را به خاطر بسپارند و یا به صورت عادی از دکمه Back بالای صفحه استفاده نمایند.

.

لینک دانلود اکستنشن Go Back With Backspace

icon-chrome-store

.

کانال تلگرام اپوایس
android_icon

اگر برای دانلود از گوگل پلی با پیغام “this application is not available in your country” مواجه شدید برای رفع کردن مشکل به این پست در صفحه ترفندها مراجعه نمایید.

لطفا نظرات و سوالات خود را در پایین همین صفحه در قسمت دیدگاه یادداشت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.