Techviceاخبار تکنولوژی

محصولات جدید برندهای معروف دنیای تکنولوژی در رویداد بزرگ IFA 2016 برلین

IFA بزرگترین نمایشگاه اروپایی تجاری لوازم اکترونیکی مصرفی ست که هر ساله در ماه سپتامبر و در شهر برلین برگزار میشود. نام نمایشگاه IFA برگرفته از عبارت Internationale Funkaustellung است و قدمت برگزاری آن به سال 1924 برمیگردد.

این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادها در تقویم نمایشگاه های تجاری برای معرفی دستگاه های دیجیتال جدید است و امسال هم IFA 2016 قرار است از تاریخ دوم تا هفتم ماه سپتامبر (12 تا 17 شهریور ماه) برگزار شود علاوه بر آن، چند روز پیش از این تاریخ نیز نشست های مطبوعاتی برندهای مختلف تدارک دیده میشود.

سامسونگ (Samsung) در نمایشگاه IFA 2016

اگرچه سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) خود را معرفی کرده است اما این موضوع به معنای آن نیست که کمپانی سامسونگ محصول جدید دیگری برای ارائه در نمایشگاه IFA 2016 ندارد.

سامسونگ برای IFA 2016 دو رویداد متفاوت را برنامه ریزی کرده است. این کمپانی دعوتنامه کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد گوشی های تلفن همراه را برای تاریخ 31 آگوست (10 شهریور) ارسال کرده است که شامل تصویری از دو عقربه ساعت است و قویا حاکی از آن است که یک ساعت هوشمند بخش برجسته ای از این رویداد را تشکیل خواهد داد و همانطور که در IFA 2015، سامسونگ Gear S2 را معرفی کرد، امسال هم در IFA 2016، جانشین آن یعنی Gear S3 را معرفی خواهد کرد.

به دنبال دعوتنامه اول سامسونگ، دعوتنامه دوم شامل تصویر کاملی از صفحه یک ساعت است به همراه دو عبارت: “صحبت درباره 3 (Talk About 3)” و “Gear” که بیش از پیش تایید کننده برنامه سامسونگ برای معرفی ساعت هوشمند Gear 3 است.

001

دو مدل متفاوت ساعتی که بر روی دو دعوتنامه سامسونگ نمایان هستند این احتمال را به ذهن می آورند که این کمپانی قصد معرفی نسخه های متفاوتی از این ساعت هوشمند را دارد که طبق اخبار و شایعاتی که از گوشه و کنار شنیده میشود شامل مدل های Gear S3 Classic، Gear S3 Explorer و Gear S3 Frontier هستند.

بر اساس بعضی از اخبار، ساعت هوشمند Gear 3 احتمالا دارای یک بارومتر (Barometer) داخلی ست که قادر به اندازه گیری فشار هوا میباشد و میتواند وضعیت آب و هوا را پیش بینی کند و همچنین یک سرعت سنج که سرعت حرکت کاربران در هنگام دویدن و دوچرخه سواری را محاسبه میکند.

از جمله محصولات دیگر سامسونگ که ممکن است در IFA 2016 معرفی شوند تبلت و گوشی های میان رده هستند که یکی از آنها احتمالا Galaxy Tab S3 خواهد بود.

نسخه آپدیت شده USB Type-C هدست Gear VR، با آنکه در ماه آگوست همراه با گوشی گلکسی نوت 7 معرفی شد، نیز احتمالا باید در نمایشگاه IFA 2016 وجود داشته باشد.

سونی در نمایشگاه IFA 2016

دعوتنامه کنفرانس مطبوعاتی سونی (Sony) شامل موارد متعددی از گجت ها، هدفون ها و گوشی های هوشمند ایکسپریا (Xperia) گرفته تا هدست PlayStation VR، دوربین و تلویزیون است.

از آنجایی که سونی در نمایشگاه IFA 2015 نسخه های گوشی ایکسپریا زد 5 (Xperia Z5) را معرفی کرد و اکنون سری جدید گوشی های ایکسپریا ایکس (Xperia X) جایگزین سری ایکسپریا زد شده اند، پیش بینی فعالیت سونی در IFA 2016 کمی دشوار است.

Sony

البته انتظارها بر این است که در این نمایشگاه، سونی حداقل یک گوشی جدید معرفی نماید و طبق برخی اخبار، این گوشی دارای یک پردازشگر اسنپدراگون 820، رم 3 گیگابایتی، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5.1 اینچی ست.

فیت بیت (Fitbit) در نمایشگاه IFA 2016

بر اساس شایعاتی که به گوش میرسد، کمپانی فیت بیت (Fitbit) قصد دارد در نمایشگاه امسال دو محصول جدید خود را معرفی کند. این دو محصول موسوم به Laryon و Fermion که در حال حاضر مراحل تست نهایی خود را میگذرانند، احتمالا تحت عناوین Fitbit Flex 2 و Fitbit Charge 2 عرضه خواهند شد.

002

ال جی (LG) در نمایشگاه IFA 2016

از آنجایی که قرار است ال جی گوشی پرچمدار خود وی 20 (V20) را در تاریخ 6 سپتامبر (16 شهریور) در سانفرانسیسکو رونمایی کند، این موضوع که کمپانی ال جی قصد دارد دقیقا چه محصول جدیدی را در IFA 2016 به نمایش بگذارد یکی از بزرگترین سوالاتی ست که در ذهن ها شکل گرفته.

LG

این احتمال وجود دارد که ال جی قصد معرفی یک پوشیدنی جدید را در نمایشگاه امسال داشته باشد اما تاکنون هیچ خبری مبنی بر قطعیت این احتمال منتشر نشده است.

از سوی دیگر این احتمال را هم میتوان در نظر گرفت که ال جی جانشین گوشی جی فلکس 2 (LG G Flex 2) یعنی گوشی جی فلکس 3 (LG G Flex 3) را با مشخصاتی از جمله پردازشگر اسنپدراگون 820، صفحه نمایش 5.5 اینچی، رم 4 گیگابایتی، دوربین 16 مگاپیکسلی و طراحی ماژولار، معرفی نماید.

البته اگر هیچکدام از این پیش بینی ها نیز حقیقت پیدا نکند، همواره میتوان برای دیدن نسل جدید تلویزیون ها، روی کمپانی ال جی حساب کرد.

لنوو/موتورولا (Lenovo/Motorola) در نمایشگاه IFA 2016

لنوو که حالا مالک موتورولا نیز هست، قصد معرفی محصولات جدید متعددی را در نمایشگاه IFA 2016 دارد. از جمله این محصولات، انواع جدید Moto Mods برای گوشی هوشمند موتو زد (Moto Z)، یک تبلت جدید و گونه جدیدی از کیبورد لمسی را میتوان نام برد. همچنین لنوو احتمالا ساعت هوشمند جدید Moto 360 را نیز در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد.

Moto

ایسوس (Asus) در نمایشگاه IFA 2016

کنفرانس مطبوعاتی ایسوس در نمایشگاه IFA 2016 نیز در تاریخ 31 آگوست (10 شهریور) برگزار خواهد شد و محصولاتی که احتمالا توسط این کمپانی ارائه خواهند شد، گوشی هوشمند ZenFon 3 و ساعت هوشمند ZenWatch 3 خواهند بود.

Asus

ایسر (Acer) در نمایشگاه IFA 2016

در ابتدا اینطور به نظر میرسید که کمپانی ایسر تنها قصد دارد لپ تاپ جدید بسیار نازکی را که در تصویر روی دعوتنامه کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی به شکل علامت ریاضی “کمتر از” نمایش داده شده بود را در IFA 2016 معرفی کند که احتمالا نشان دهنده ضخامت کمتر از یک اینچ این لپ تاپ است.

003

اما در گزارشات بعدی مشخص شد این کمپانی در نمایشگاه امسال، همچنین قصد معرفی پوشیدنی و ساعت هوشمندی مخصوص گیمینگ را نیز دارد که احتمالا با کامپیوترهای گیمینگ این کمپانی جفت میشوند.

هوآوی (Huawei) در نمایشگاه IFA 2016

در تصویری که کمپانی هوآوی برای کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه IFA 2016 منتشر کرده است، به نظر میرسد لبه یک گوشی موبایل نشان داده شده است که همراه شدن این تصویر با شعار “Defy Expectations” این مطلب را به ذهن می آورد که احتمالا باید انتظار ارائه گوشی ای متفاوت با گوشی های گذشته هوآوی را در این نمایشگاه داشته باشیم.

004

به هر حال احتمالاتی که میتوان برای هوآوی در IFA 2016 انتظار داشت، معرفی یک یا دو گوشی هوشمند و یک هدست واقعیت مجازی جدید (VR Headset) هستند.

.

کانال تلگرام اپوایس
android_icon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.