تبلیغات خلاقانه Domino’s Pizza، سرویس نوآورانه برای مشتریان
تاریخچه و پیشینه پیتزا دومینو
رستوران های زنجیره ای Domino’s Pizza (پیتزا دومینو) بعد از رستوران های Pizza Hut دومین برند معروف فروش پیتزا در جهان است. این برند که در سال 1960 در امریکا راه اندازی شد در حال حاضر دارای 12.530 شعبه در 81 کشور جهان است و همواره با کیفت بسیار بالای محصولات خود، تبلیغات خلاقانه، خلاق و موفقش و همچنین ارائه خدمات نوین و مبتکرانه، توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند.
ایده تبلیغات خلاقانه پیتزا Domino’s Pizza
پیتزا Domino اخیرا امکانی فراهم کرده بود که مشتریانش بتوانند از وضعیت سفارش خود و این که سفارششان در چه مرحله ای از آماده سازی ست مطلع شوند. اما از دوشنبه قرار است این سرویس برعکس شود و درعوض آشپزهای دومینو میتوانند موقعیت مکانی مشتریانی که برای خرید پیتزا مراجعه میکنند را دنبال کنند.
این برنامه که به گزارش CNBC از روز دوشنبه در سراسر استرالیا اجرا میشود به این صورت است که از هر کس در سراسر کشور که از طریق گوشی موبایل خود پیتزا سفارش دهد خواسته میشود تا گزینه موقعیت (location) خود را روشن کند و علاوه بر این انتخاب کند که با چه وسیله ای قصد آمدن به رستوران را دارد، مثلا با ماشین، دوچرخه و یا پیاده. آشپز های رستوران بنا بر اینکه مشتری چه زمانی به رستوران خواهد رسید شروع به پخت پیتزای سفارس داده شده توسط آن مشتری میکنند و به گفته Don Meij مدیر عامل Domino’s Pizza با این روش تازه ترین غذای ممکن به دست مشتری خواهد رسید.
رستوران دومینو سرویس قبلی دنبال کردن وضعیت سفارش را در سال 2008 برای سفارش دهندگان آنلاین ارائه کرده بود و این برند قصد دارد همچنان به ترکیب تکنولوژی با تجارت خود ادامه دهد.
سرویس جدید دیگری که دومینو قصد دارد در ماه های آینده به مشتریانش ارائه دهد سرویس Zero-Click Order یا سفارش بدون کلیک کردن است. در این سرویس قرار است مشتریان تنها اپلیکیشن دومینو را بازکنند و پس از ده ثانیه برنامه به صورت خودکار غذای مورد علاقه شان برای سفارش و یا غذایی را که اخیرا بیشتر از همه سفارش داده اند به نزدیک ترین شعبه دومینو ارسال کند. با این روش کاربران از دردسر هایی مانند سفارش های اتفاقی یا ناخواسته آسوده خواهند شد.