Techviceاخبار تکنولوژیپر بازدید ترین هامقایسه گوشی ها

مقایسه بهترین گوشیهای هوشمند ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان

گوشی هوشمند ال جی کی ۴ (LG K4)

گوشی هوشمند K4 که در ماه ژانویه ۲۰۱۶ توسط شرکت ال جی به بازار عرضه شد از جمله مدل های خوب پایین رده این شرکت است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی با رزولوشن ۴۸۰×۸۵۴ پیکسل است. کیفیت دوربین اصلی گوشی K4 ال جی، ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ٢ مگاپیکسل است.

در ساخت این گوشی از دو مدل CPU استفاده شده که یکی از آنها مدیا تک (MT6735M) و دیگری کوآلکوم اسنپدراگون ۲۱۰ است. رم گوشی K4 ال جی ١ گیگابایت میباشد که البته این میزان رم برای کسانی که در استفاده روزمره از گوشی نیاز زیادی به انجام چند کار به صورت همزمان و استفاده از قابلیت مولتی تسکینگ (Multitasking) ندارند کافی ست.

حافظه داخلی این گوشی هوشمند ٨ گیگابایت است که با وجود درگاه حافظه میتوان آن را تا ٣٢ گیگابایت نیز ارتقا داد. ظرفیت باتری قابل تعویض ال جی کی۴، ۱۹۴۰ میلی آمپر است که برای انجام کارهای عادی و سبک در یک روز کافی میباشد.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): قیمت مناسب، کیفیت مناسب دوربین نسبت به قیمت، پشتیبانی از ۴G

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): باتری نسبتا ضعیف، رزولیشن پایین صفحه نمایش، قطر نسبتا زیاد بدنه گوشی(۸٫۹ میلیمتر)، رم پایین دستگاه، سیستم عامل اندروید لالی پاپ ۵٫۱٫۱

قیمت: ۳۲۰ هزار تومان تا ۳۷۰ هزار تومان

LG-K4

.


گوشی هوشمند ال جی کی ۸ (LG K8)

گوشی هوشمند ال جی K8 که در ماه آوریل ۲۰۱۶ به بازار آمد یکی دیگر از گوشیهای خوب پایین رده الجی است. گوشی K8 دارای صفحه نمایش ۵٫۰  اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ (HD) است.

کیفیت دوربین اصلی این گوشی ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۵ مگاپیکسل میباشد. این گوشی هوشمند مجهز به چیپست MT6735 مدیاتک است. رم گوشی K8 ال جی، ۱٫۵ گیگابایت میباشد که میتوان گفت این میزان رم برای انجام کارهای روزمره مناسب است.

این گوشی با دو میزان حافظه داخلی ۸ و ۱۶ گیگابایتی ارائه شده و با وجود درگاه حافظه خارجی، میتوان این میزان را تا ۳۲ گیگابایت ارتقا داد. ظرفیت باتری گوشی K8 ال جی ۲۱۲۵ میلی آمپر و قابل تعویض میباشد.

از مزایای مهم K8 پشتیبانی آن از شبکه ۴G میباشد. گوشی ال جی K8 که نسبت به برادر کوچکتر خود یعنی ال جی K4 دارای بهبودهایی بوده با کمی افزایش قیمت توانسته خریداران را به سوی خود جلب نماید.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G، اندروید مارشمالو ۶

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): رم نسبتا پایین دستگاه

قیمت: ۴۵۰ هزار تومان تا ۴۹۰ هزار تومان

LG-K8

.


گوشی هوشمند هوآوی آنر ۴ سی (Huawei Honor 4C)

گوشی هوشمند هوآوی Honor 4C یکی از بهترین ها در لیست گوشی های پایین رده موجود است. از جمله ویژگی های این گوشی میتوان به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولیشن ۷۲۰×۱۲۸۰، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مناسب برای دوستداران عکاسی و فیلمبردای و همچنین دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی اشاره کرد.

این دستگاه مجهز به چیپست HiSilicon Kirin 620 است که سیپیویی (CPU) مختص کمپانی هوآوی میباشد. رم هوآوی Honor 4C، ۲ گیگابایت است که برای یک گوشی پایین رده بسیار ایده آل به حساب می آید.

باتری این گوشی دارای ظرفیت مناسب ۲۵۵۰ میلی آمپر است و میزان حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است که میتوان با استفاده از کارت حافظه این میزان را تا ۳۲ گیگابایت افزایش داد.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): ظرفیت مناسب باتری، میزان رم کافی، کیفیت بالای دوربین، اندروید کیت کت اندروید ۴٫۴٫۳ و لالی پاپ اندروید ۵٫۱٫۱ قابل ارتقاء به  اندروید ۶ مارشمالو

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): این گوشی در مقایسه با امکاناتش دارای معایب کمی ست

قیمت: ۴۸۰ هزار تومان تا ۵۱۰ هزار تومان

Huawei-Honor-4C

.


گوشی هوشمند سونی ایکسپریا ای ۴ (Sony Xperia E4)

ایکسپریا ای ۴ در لیست گوشی های هوشمند پایین رده موجود، محصول یکی از محبوب ترین برند های گوشی هوشمند یعنی کمپانی سونی ست. اندازه صفحه نمایش این گوشی ۵ اینچ و دارای کیفیت تصویر نسبتا پایین ۵۴۰×۹۶۰ است.

سیپیو Xperia E4، ساخت شرکت مدیاتک (Mediatek MT6582) میباشد و رم آن ۱ گیگابایت است. کیفیت دوربین اصلی این گوشی ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۲مگاپیکسل است، همچنین ظرفیت حافظه داخلی ایکسپریا ایکس ۴، ۸ گیگابایت بوده که با استفاده از کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت نیز قابل ارتقا میباشد.

گوشی سونی ایکسپریا ای ۴ در مدلهای دو سیم کارته، تک سیم کارته، سازگار با شبکه ۳G و سازگار با شبکه ۴G تولید شده که هر کدام از آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند. این گوشی دارای باتری ای غیرقابل تعویض و با ظرفیت ۲۳۰۰ ملی آمپر است.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): ظرفیت مناسب باتری، پشتیبانی از دو سیم کارت

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): ضخامت بالای بدنه گوشی(۱۰٫۵ میلیمتر)، کیفیت نسبتا پایین صفحه نمایش، رم پایین دستگاه, سیستم عامل قدیمی اندروید کیت کت ۴٫۴٫۴

قیمت: ۴۲۰ هزاز تومان تا ۴۴۰ هزار تومان

Sony-Xperia-E4

.


گوشی هوشمند مایکروسافت لومیا ۶۴۰ (Microsoft Lumia 640 LTE)

یکی از جایگاه ها در لیست گوشی های پایین رده اختصاص دارد به گوشی مایکروسافت لومیا ۶۴۰ برای علاقه مندان و دوستداران ویندوز موبایل! با اینکه در چند سال گذشته سیستم عامل اندروید توانسته گوی سبقت را از دیگر سیستم عامل ها برباید، اما ویندوز موبایل همچنان علاقه مندان و طرفداران خود را دارد.

لومیا ۶۴۰ دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولیشن ۷۲۰×۱۲۸۰ است. کیفیت دوربین اصلی لومیا ۶۴۰، ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۱ مگاپیکسل است.

سیپیوی این گوشی ساخت شرکت کوآلکوم (Qualcomm MSM8926 Snapdragon 400) و رم آن تنها ۱ گیگابایت است. لومیا ۶۴٠ با حافظه داخلی ای به ظرفیت ٨ گیگابایت عرضه شده که به وسیله کارت حافظه تا ٢۵۶ گیگابایت ارتقا پیدا خواهد کرد.

مایکروسافت لومیا ۶۴۰ دارای باتری ای با ظرفیت قابل قبول ۲۵۰۰ میلی آمپر است. این گوشی در مدلهای گوناگون ساخته و عرضه شده است که هر کدام از آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): پشتیبانی از شبکه ۴G، ظرفیت نسبتا مناسب باتری، پشتیبانی از دو سیم کارت، سیستم عامل ویندوز ۱۰

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): رم پایین دستگاه، دوربین سلفی با کیفیت پایین تر نسبت به سایر رقبا

قیمت: ۴۱۰ هزار تومان تا ۵۲۰ هزار تومان

Microsoft-Lumia-640

.


گوشی هوشمند اچ تی سی دیزایر ۶۲۰ (HTC Desire 620)

عنوان بعدی در لیست گوشی های پایین رده، دیزایر ۶۲۰، یکی از اعضای خانواده تایوانی اچ تی سی است.

گوشی هوشمند اچ تی سی دیزایر ۶۲۰ با صفحه نمایشی به بزرگی ۵ اینچ و وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ (HD) ارائه شده. این گوشی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۴۱۰ ساخت شرکت کوآلکوم (Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410) و رم ۱ گیگابایتی ست. حافظه ی داخلی دیزایر ۶۲۰، ۸ گیگابایت است که میتوان آن را تا ۲۵۶ گیگابایت، به وسیله کارت حافظه ارتقا داد.

اچ تی سی دیزایر ۶۲۰ دارای دوربین اصلی با کیفیت ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی برای علاقمندان به عکس های سلفی ست. ظرفیت باتری آن ۲۱۰۰ میلی آمپر است که شاید برای این گوشی کمی پایین به نظر برسد.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): تنوع در ساخت (مدلهای سازگار با ۳G، ۴G، دو سیم کارته و تک سیم کارته)

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): ضخامت بالای بدنه گوشی (۹٫۶ میلیمتر)، رم پایین، ظرفیت نسبتا کم باتری، سیستم عامل قدیمی اندروید کیت کت ۴٫۴٫۴

قیمت: ۴۱۵ هزار تومان تا ۴۹۰ هزار تومان

HTC-Desire-620

.


گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی جی ۱، ۲۰۱۶ (Samsung Galaxy J1, 2016)

مدل ۲۰۱۶ گوشی گلکسی جی ۱، کوچکترین عضو از خانواده گلکسی جی (Galaxy J) سامسونگ است. صفحه نمایش این گوشی ۴٫۵ اینچ و وضوح تصویر آن ۴۸۰×۸۰۰ میباشد.

گلکسی جی ۱ دارای پردازنده Spreadtrum SC9830 و یک رم ۱ گیگابایتی ست. ظرفیت باتری این گوشی ۲۰۵۰ میلی آمپر است که با توجه به اندازه صفحه نمایش و کیفیت آن مناسب به نظر میرسد.

کیفیت دوربین اصلی گوشی ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۲ مگاپیکسل است. همچنین گلکسی جی ۱ قابلیت پشتیبانی از شبکه ۴G را نیز دارد.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): قیمت رقابتی تر نسبت به سایر رقبا، پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از ۴G

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): رم پایین دستگاه، سیستم عامل اندروید لالی پاپ ۵٫۱٫۱

قیمت: ۳۴۰ هزار تومان تا ۴۳۰ هزار تومان

Samsung-Galaxy-J1,-2016

.


گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی جی ۲، ۲۰۱۶ (Samsung Galaxy J2, 2016)

گوشی سامسونگ گلکسی جی ۲ که برادر بزرگتر گلکسی جی ۱ است، نسبت به برادر کوچکتر خود دارای پیشرفت هایی بوده. این گوشی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ (HD) است. کیفیت دوربین اصلی گلکسی جی ۲، ۸ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۵ مگاپیکسل میباشد که برای عکس های سلفی مناسب است.

گوشی گلکسی جی ۲ مجهز به چیپست Spreadtrum SC8830 و رم ۱٫۵ گیگابایتی ست. حافظه داخلی این گوشی ۸ گیگابایت است که با وجود درگاه حافظه قابل ارتقا به ۱۲۸ گیگابایت نیز میباشد. همچنین ظرفیت باتری نسبتا قدرتمند گلکسی جی ۲، ۲۶۰۰ میلی آمپر است.

مزایا (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): پشتیبانی از شبکه ۴G، ظرفیت مناسب باتری، پشتیبانی از دو سیم کارت، کیفیت مناسب دوربین سلفی نسبت به رقبا

معایب (در مقایسه با گوشی های پایین رده کمتر از ۵۰۰ هزار تومان): این گوشی در مقایسه با امکاناتش دارای معایب کمی ست

قیمت: ۳۴۰ هزار تومان تا ۴۴۵ هزار تومان

Samsung-Galaxy-J2,-2016


برای مشاهده مقایسه گوشی های میان رده ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان به لینک زیر مراجعه فرمایید

مقایسه گوشیهای میان رده اندروید قیمت 500 تا 900 هزار تومان
مقایسه بهترین گوشی های اندروید میان رده ۵۰۰ تا ۹۰۰

جدول کلی مقایسه مشخصات فنی گوشی های پایین رده تا ۵۰۰ هزار تومان

برای مطالعه اطلاعات جدول مقایسه مشخصات فنی گوشی ها، بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

جدول مقایسه قیمتی و فنی گوشیهای ارزان

.


کانال تلگرام اپوایس
android_icon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.