بازی اندروید و iOS

معرفی و آموزش بازی جذاب Sequence (سکوئنس) به همراه ساخت در خانه + دانلود صفحه بازی

بازی Sequence بازی دوز همراه با ورق میباشد و خیلی راحت با دانستن قوانین بازی در دقیقه هر بازیکنی میتواند بازی را یاد بگیرد، در این مطلب آموزش طریقه بازی و قوانین بازی Sequence، در ضمن در انتهای همین متن فایل تصویری با کیفیت برای پرینت و چاپ صفحه Sequence در ابعاد 50cm در 50cm قابل دانلود می باشد.
مقدمه:
ایده این بازی Sequence برای اولین بار توسط فردی به نام داگلاس روتر از کشور ایالات متحده آمریکا اجرا شد. و هم اکنون در سراسر جهان به عنوان بازی مفرح، فکری و در عین حال مفرح و سرگرم کننده انجام می شود،لازم به ذکر است که این بازی طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد و به تازگی در ایران نیز طرفداران بیشماری را به خود جلب نموده است.

آموزش قوانین بازی Sequence ؟

تعداد نفرات در بازی سکوئنس از دو بازیکن شروع و تا دوازده بازیکن قابل ازدیاد میباشد، برای افراد بیشتر از چهار نفر بازی Sequence بصورت تیمی انجام پذیر می باشد، به این صورت که هر دو نفر با یکدیگر تیم می شوند و یک رنگ را برای خود انتخاب میکنند (بهترین حالت نفرات، دو تیم دو نفره (چهار نفر) و یا سه تیم دو نفره (شش نفره) است)

لوازم لازم:

  • 2 دست ورق بازی 52 عددی نیازی به هم شکل بودن طرح پشتی ورقها نیست اما باید با یکدیگر مخلوط شوند. اگر ورق در دسترستان نیست میتوانید با مقوا آنها را درست کنید.
  • تعداد حداقل 40 مهره بارنگ های مختلف برای هر نفر یا هر تیم که برای سهولت میتوانید به جای مهره ها از دکمه و یا مقوای رنگی برش خورده استفاده نمایید.
  • صفحه بازی Sequence که در انتهای همین متن بصورت فایل تصویر صفحه بازی برای دانلود قرارداده شده است.
  • حداقل 2 بازیکن برای شروع بازی که دو تیم دو نفره و سه تیم دو نفره بهترین ترکیبهای این بازی می باشند.
ترفند آسان ترین  راه های دانلود از یوتیوب رو در خبرنامه تکنولوژی اپوایس بخوانید: دانلود از یوتیوب

نحوه بازی Sequence؟

حرکت و روند بازی Sequence ساعت گرد می باشد یعنی نفر پخش کننده کارتها میبایست از سمت چپ خود شروع به دست دادن نماید. معمولا برای مشخص شدن اولین پخش کننده، هر نفر یک کارت را انتخاب می کند و کوچکترین کارت برای هر کسی که بود او مامور پخش کردن ورق ها می شود و راند اول شروع می شود، توجه داشته باشید که طریقه پخش کردن کارتها بصورت یک جا نبوده و باید یکی یکی کارتها بین بازیکنان پخش گردد.

قانون تعداد پخش نمودن کارتها به نسبت تعداد بازیکنان:

  • هفت کارت در صورتی که تعداد نفرات دو نفر باشد
  • شش کارت در صورتی که بازی سه نفره باشد
  • مجددا شش کارت در صورتی که بازی چهار نفره در قالب دو تیم باشد.
  • پنج کارت در صورتی که بازی شش نفره در قالب سه تیم انجام شود.
  • چهار کارت برای هشت بازیکن (چهار تیم)
  • سه کارت برای پنج تیم 10 نفره
  • سه کارت برای 6 تیم دوازده نفره

شخصی که اولین کارت را می گیرد پس از اتمام پخش شدن ورق ها، آغازگر بازی خواهد بود.

یک ورق از دست خودتان انتخاب کنید و در کنار صفحه قرار دهید تا همه ببینند و به جای آن مهره رنگ خود را در آن قرار دهید (اگر 5 خشت دارید مهره خود را میتوانید در یکی از خانه های 5 خشت به انتخاب خودتان قرار دهید) و ورق دیگری را بردارید، توجه داشته باشید که از هر ورق در صفحه دو نمونه وجود دارد، ترکیب کارتهای خودتان به همراه کارتهای بازی شده توسط یارتان است که بهترین موقعیت را برای کارتهای شما مشخص می نماید. بعد از نفر اول نفر دوم میبایست همین کار را تکرار کند و همینطور بازی ادامه پیدا خواهد نمود.

پس از پخش کردن کارتها ورقهای باقی مانده در جایی گذاشته می شود تا بازیکنان پس از نشان دادن ورق و قرار دادن مهره خود به جای آن کارت، ورق دیگری را از روی آنها بردارند.

یک قانون مهم در بازی Sequence این است که اگر هر فرد در نوبت خود فراموش کند به ازای کارت بازی شده، کارت دیگری را بردارد در دور بعد حق ندارد کارت فراموش شده را جبران نماید و می بایست تا آخر بازی با همان تعداد کارت کمتر بازی را ادامه دهد.

هدف از بازی Sequence درست نمودن توالی پنج تایی از مهره هاست این توالی میتواند بصورت عمودی افقی و یا مورب باشد هر تیمی که دو مرتبه توالی پنج تایی ایجاد نماید، برنده بازی خواهد بود.

سربازها در بازی Sequence پادشاهی میکنند

همانطور که مشاهده می کنید تنها تصویری که در صفحه موجود نمی باشد تصویر سرباز است این به این معناست که اگر در دست شما سرباز قرار داشت می بایست توجه کنید که سربازتان نیم رخ (دارای یک چشم) و یا تمام رخ (دارای دو چشم) میباشد. پس از آن می توانید از این کارت مهم استفاده کنید.

سرباز های تک چشم که تعداد آنها در بین 152 کارت تنها 4 عدد می باشد به شما این امکان را می دهند که یک مهره از مهره های حریف را از صفحه بردارید و با این کار میتوانید حمله تیم حریف را خنثی نمایید اما سربازهای دوچشم که از آنها هم 4 عدد وجود دارد می توانند یک مهره در هر نقطه ای که شما بخواهید و خالی باشد قرار دهید یه این معنی که شما با برگرداندن سرباز دو چشم قادر خواهید بود هر خانه ای که خالی می باشد و مهره ای در آن وجود ندارد را انتخاب کرده و مهره خود را آنجا قرار دهید.

در صورتی که کارتی در دست شماست باقی مانده که جایی برای اون نیست و با سرباز پر شده شما میتونید وقتی نوبتتون شد کارت رو بسوزونید و به جاش کارت دیگه ای رو بردارید و بازی رو مثل قبل ادامه بدید.

نکته مهم: سرباز یک جشم نمیتواند مهره هایی که در دوز شریک هستند و بصورت توالی پنج تایی کامل شده اند را بردارد یعنی ساختار مهره ها پس از دوز شدن و تشکیل توالی پنج تایی غیر قابل تغییر و تخریب می باشد.

ترفند آسان ترین  راه های دانلود از یوتیوب رو در خبرنامه تکنولوژی اپوایس بخوانید: دانلود از یوتیوب

آموزش قوانین کلی بازی Sequence

چهار گوشه صفحه با علامت جوکر مشخص شده است این بدین معنی است که هر تیم میتونه اون ها رو برای خودش استفاده کنه و اگر چهارتا مهره در کنار اون گذاشت به همراه اون پنج به حساب میاد و دوز کامل میشه. دقت کنید که نیازی نیست مهره ای در این فضا قرار داده شود.

همانطور که گفته شد در بازی Sequence مهره ها باید بصورت توالی پنج تایی در کنار هم قرار بگیرند که این توالی میتونه بصورت عمودی، افقی و یا مورب انجام بشه.

دقت داشته باشید که در بازی Sequence مشورت، صحبت کردن و دخالت کردن هم تیمی ها خطا به حساب میاد و هر کس باید به تنهایی تصمیم بگیره مهره خودش و کجای صفحه قرار بده و یا کدوم کارتش رو زودتر و یا دیرتر بازی کنه.

در هر بار نوبت کارت مورد نظر نشان داده شده، مهره در سر جای انتخاب شده قرار داده شده و کارت جایگزین برداشت میشود مجددا دقت داشته باشید که اگر افراد در هنگام نوبت خود و بعد از برداشته شدن ورق توسط نفر بعدی، همچنان کارت خود را بر نداشته باشد، می بایست تا انتهای بازی با همان تعداد ورق بازی کند، و حق برداشتن یک ورق بیشتر را در هر دور ندارد، حتی اگر 2 الی 3 کارت در دستش باقی مانده باشد.

برای بازی دو نفره می بایست تعداد دوزها اگر دو عدد شود یعنی دو تا توالی پنج تایی صورت گرفته باشد تیم دارای دو توالی برنده بازی بوده و در بازی های سه تیمه به بالا تنها یک دوز تکلیف بازی را مشخص خواهد نمود.

دانلود صفحه بازی sequence برای پرینت
دانلود صفحه بازی sequence برای پرینت به همراه آموزش کامل این بازی جذاب و سرگرم کننده

آموزش نحوه و استراتژی بازی Sequence

استراتژی بازی Sequence تا حدود زیادی وابسته به کارت های هر نفر بر میگردد اما معمولا همه بازیکنان سعی دارند در مرکز بازی مهره های بیشتری داشته باشند. این به این معنی نیست که اطراف صفحه خوب نیست اطراف صفخه به دلیل جوکرهای چهار گوشه زمین تنها با قرار دادن چهار مهره دوز و توالی 5 تایی تکمیل میشود پس بازیکنان با فکر هوشمندانه و بنا به پخش شدن مهره ها در صفحه تصمیم میگیرند کدام خانه مهمتر و کدام خانه تقریبا بی اثر است.

در بیشتر زمان بازی شما دو انتخاب برای قرار دادن هر کارت خود دارید، مگر اینکه یکی از آنها قبلا توسط دیگران و یا حتی خودتان با مهره پر شده باشد انتخاب بهترین مکان بسته با تجمع مهره ها و ایجاد فرصتهای آتی دارد باید سعی کنید دور اندیش بوده و مانند بازی دوز طوری بازی کنید که حریف حتی با داشتن سربازهای زیاد نتواند فرصت های شما را به کلی از بین ببرد.

زمان استفاده ضحیح از سربازها در هنگام دوز شدن و یا بستن دوز و توالی حریف زمانی که چهار مهره از پنج مهره ساخته شده است می باشد. شما با استفاده از سرباز تک چشم بنا به استراتژی و موقعیت مهره ها می بایست چهار مهره ای ها را بردارید تا حریف تنها با قراردادن یک مهره دیگر قار به دوز و ایجاد توالی پنج تایی نباشد.

اما سرباز دو چشم میتواند نقش مهمی را در تکمیل دوز و توالی پنج تایی داشته باشد، اما گاهی برای دفاع نیز به کار برده می شود. و مابین مهره های در حال دوز حریف استفاده میشود.

بازی Sequence بسیار جذاب بوده و در جمع خانواده و دوستان بدون توجه و حس گذشت زمان ساعتها به این بازی  مشغول خواهید بود، بازی Sequence از بسیاری بازی های دیگر که امتخان کرده اید جذاب تر بوده و اپوایس تجربه این بازی فراموش نشدنی را به آنهایی که اهل بازی های فکری، تفریحی و مفرح میباشند توصیه می نماید.

دانلود فایل فشرده و تصویری با کیفیت بالا برای پرینت صفحه بازی sequence

دانلود صفحه بازی sequence
دانلود صفحه بازی sequence

با عضویت در کانال تلگرام اپوایس بهترین ها اول برای شما خواهد بود

کانال تلگرام اپوایس
android_icon

معرفی و دانلود کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید و iOS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.