پر بازدید ترین هامقایسه گوشی ها

راهنمای خرید و تست حرفه ای گوشی های دست دوم ( آیفون و اندروید )

زمانی که قصد خرید یک گوشی هوشمند را پیدا میکنیم، همیشه یکی از بزرگترین و مهمترین مسائل موجود میزان بودجه ماست. چه جزو طرفداران گوشی های اندروید باشیم و چه جزو طرفداران گوشی های آیفون شاید همیشه امکان خرید یک گوشی نو با امکاناتی بالا برایمان وجود نداشته باشد و گاهی بین خرید یک گوشی نو اما با قدرت کمتر و یک گوشی دست دوم با قابلیت های بیشتر، گزینه دوم را ترجیح بدهیم و البته در عین حال هم هیچگاه دلمان نمیخواهد پولمان را صرف خرید یک گوشی دست دوم و ناسالم کنیم. ( خرید و تست گوشی دست دوم )

فکر کردن به خرید یک گوشی دست دوم و با امکاناتی بالاتر به جای یک گوشی نو اما ضعیف میتواند گزینه خوبی باشد، به شرط آنکه علاوه بر ظاهر گوشی که دارای آسیب و خط و خش های زیادی نیست، تمامی بخش های مختلف آن نیز عملکردی خوب و عادی داشته باشند. 

.

راهنمای خرید و تست گوشی دست دوم از نظر سلامت عملکرد سخت افزاری

اولین و مهمترین چیزی که باید پیش از خرید یک گوشی اندروید و یا آیفون دست دوم چک کنید کیفیت عملکرد سخت افزار های مختلف آن است. هیچکدام از ما دلمان نمیخواهد گوشی دست دومی با صفحه نمایش آسیب دیده و یا دوربین معیوب بخریم؛ اما چک کردن تمامی بخش های یک گوشی به صورت دستی کاری بسیار زمان بر است و شاید امکان انجام کامل آن برایتان مقدور نباشد.

اما خوشبختانه برای هر دو مدل گوشی های اندروید و آیفون اپلیکیشنی وجود دارد که با چک کردن بخش های مختلف گوشی به صورت خودکار میتواند این کار را برایتان انجام دهد.

بررسی عملکرد و تست سخت افزار گوشی آیفون دست دوم

برای چک کردن عملکرد گوشی آیفون یکی از ساده ترین و آسانترین راه ها دانلود و نصب اپلیکیشن Cashify است. این اپلیکیشن در حقیقت یک برنامه برای فروش گوشی ها و گجت های قدیمی ست که در حین تکمیل مراحل فروش با استفاده از ابزار های داخلی خود، عملکرد بخش های سخت افزاری مختلف گوشی را چک میکند.

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن Cashify بر روی گوشی ای که قصد خرید آن را دارید لازم است ابتدا روی دکمه Sell This Phone و پس از آن Find Assured Selling Price ضربه بزنید و در ادامه مراحل بعدی را طی کنید تا در نهایت از میزان سلامت گوشی مطلع شوید.

.

بررسی عملکرد سخت افزاری و تست گوشی اندروید دست دوم

اما اگر قصد خرید یک گوشی اندروید دست دوم دارید باید اپلیکیشن Phone Doctor Plus را دانلود و بر روی گوشی مورد نظرتان نصب نمایید. این اپلیکیشن وضعیت 30 قسمت سخت افزاری متفاوت گوشی نظیر صفحه نمایش، میکروفون، اسپیکر، ژیروسکوپ و غیره را برایتان بررسی میکند و کار با آن بسیار ساده است.

.

بررسی خاموش یا روشن بودن Activation Lock

بررسی و چک کردن وضعیت Activation Lock بخش بسیار مهمی از خرید یک گوشی ست، چرا که در صورت روشن بودن Activation Lock بر روی گوشی و نیاز به ریست (Reset) کردن آن، شما نمیتوانید با آی دی (ID) شخصی خودتان گوشی را ریست کنید.

بررسی وضعیت Activation Lock گوشی های آیفون

برای بررسی وضعیت روشن یا خاموش بودن Activation Lock بر روی گوشی آیفونی که قصد خرید آن را دارید ابتدا باید کد IMEI گوشی را داشته باشید؛ برای این کار میتوانید از شماره گیری کد #06#* استفاده کنید.

پس از آن باید وارد صفحه اینترنتی iCloud Activation Lock شوید و کد IMEI گوشی مورد نظر را وارد کنید. اگر سرویس Find My iPhone بر روی این IMEI فعال باشد وضعیت Activation Code روشن نشان داده خواهد شد و در این وضعیت شما باید از صاحب قبلی بخواهید آن را خاموش کند.

activation-lock
خرید و تست گوشی دست دوم

.

بررسی وضعیت Activation Lock گوشی های اندروید

برای بررسی وضعیت Activation Lock گوشی های اندروید شیوه مستقیمی وجود ندارد و کار کمی متفاوت است. در ابتدا لازم است گوشی اندرویدی که قصد خرید آن را دارید روشن کنید وبه وسیله ID خود شروع به انجام تنظیمات کنید؛ برای مثال گوشی را به تنظیمات کارخانه بازیابی کرده (Reset to Factory Setting) و پس از آن سعی کنید با اکانت گوگل خود تنظیمات گوشی را انجام دهید.

اگر برای انجام این کار، ID قبلی گوشی از شما خواسته شد به این معناست که Activation Lock بر روی گوشی فعال است و باید از فروشنده گوشی بخواهید تمام اطلاعات خود را به طور کامل از روی آن حذف نماید.

.

بررسی وضعیت گارانتی اپل در مورد گوشی های آیفون

شاید این طور به نظر برسد که بررسی وضعیت گارانتی اپل در مورد گوشی های آیفونی که در ایران خرید و فروش میشوند با توجه به اینکه این کمپانی هیچ نماینده رسمی ای در این کشور ندارد چه سودی خواهد داشت؟

اما باید به این نکته توجه داشت که بررسی این مورد به ویژه در ایران میتواند راهی برای حصول اطمینان از اصل بودن گوشی آیفون مورد نظر باشد و البته این امکان نیز وجود دارد که در صورت سفر به یکی از کشورهای همسایه که دارای نمایندگی رسمی کمپانی اپل باشد و یا با کمک دوستانی که خارج از کشور زندگی میکنند میتوانید از خدمات اپل برای گوشی مورد نظرتان استفاده نمایید.

برای این کار ابتدا لازم است وارد صفحه Check Coverage اپل شوید و پس از آن با وارد کردن شماره سریال گوشی از وضعیت گارانتی آن مطلع شوید. برای اطلاع از نحوه پیدا کردن شماره سریال گوشی آیفون میتوانید به این لینک مراجعه نمایید.

apple-coverage

.

بررسی موارد فوق اقدامی ضروری ست که در هنگام خرید یک گوشی اندروید و یا آیفون دست دوم باید آنها را انجام داد و اگر پس از انجام این مراحل هنوز هم در مورد خرید گوشی مورد نظرتان اطمینان حاصل نکرده اید میتوانید با استفاده از بخش دیدگاه در پایین همین صفحه سوالات خود را مطرح نمایید.

.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس

  Instagram

.

بررسی و مقایسه بهترین گوشی های هوشمند برند های مختلف در صفحه مقایسه گوشی های وب سایت اپوایس

3 thoughts on “راهنمای خرید و تست حرفه ای گوشی های دست دوم ( آیفون و اندروید )

  • میر حبیب

    بله این امکان وجود داره که گوشی‌ای که آبخورده است همون لحظه ایرادی نداشته باشه و به مرور زمان ایرادش ظاهر بشه.و رفته رفته حتی زیادتر هم بشه.والسلام

    پاسخ دادن
  • بنیامین

    سلام من قصد دارم که یک گوشی دست دوم بخرم.از جاهای مختلف پرسیدم و گفتن باید کاملا تست بشه و اگر گوشی آب خورده باشه ممکنه بعد از چند ماه دیگه خراب بشه.بنظر شما آیا این حقیقت داره که اگه گوشی آب بخوره بعد از یه مدت نشون میده؟

    پاسخ دادن
  • سلام و خسته نباشید
    میخوام آیفون دست دو بگیرم چطوری از وضعیت رفرش یا ریپک نبودن دستگاه اطمینان پیدا کنم ؟

    پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.