ترفندها

آموزش کامل ساخت هدست واقعیت مجازی VR در منزل + فیلم

توسط این آموزش به راحتی میتوانید داخل منزل و با ابزار و وسایلی که همه آنها در خانه موجود هستند یک هدست واقعیت مجازی (Virtual Reality) بسازید. در ادامه این مطلب قصد داریم ابزار لازم و شیوه ساخت هدست واقعیت مجازی را گام به گام به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. اگر میخواهید مراحل ساخت هدست واقعیت مجازی را راحتتر طی کنید توصیه میکنیم ابتدا یکبار ویدئوی ساخت آن را که در انتهای همین مطلب قرار دارد تماشا کنید.

.

وسایل لازم برای ساخت هدست و عینک واقعیت مجازی (VR Headset)

بطری شفاف پلاستیکی ترجیحا بطری نوشابه پپسی

مقوای ضخیم (یا مقوای کارتن)

فوم ضربه گیر

چسب حرارتی

آب

مقاله مرتبط : آموزش تبدیل گوشی هوشمند به هولوگرام سه بعدی با قاب سی دی

آموزش مرحله به مرحله ساخت هدست واقعیت مجازی (VR Headset)

گام اول – اولین کاری که باید برای ساخت هدست واقعیت مجازی انجام دهید این است که از قسمت بالایی بطری، نزدیک به در آن که دارای قوس است، با الگو قرار دادن درب بطری (درب بطری نوشابه پپسی) 4 دایره ببرید. نکته مهم این است که چون قرار است با استفاده از این دایره های برش داده شده لنز های هدست را بسازیم، حتما باید از پلاستیک قسمت بالای بطری که قوس دار است استفاده شود.

0001
ساخت هدست واقعیت مجازی

.

گام دوم – حالا باید برای ساخت لنز های هدست واقعیت مجازی (VR) هر کدام از دو دایره را طوری که سمت برآمده آنها به طرف بیرون باشد روی هم قرار دهید و دور آنها را به وسیله چسب حرارتی به هم بچسبانید؛ اما باید توجه داشته باشید که یک حفره بین دو دایره را خالی بگذارید، سپس آن را وارد یک ظرف آب کنید و با فشار دادن و خالی شدن هوای بین دو دایره، فاصله میان آنها را از آب پر کنید. بعد از انجام این کار حفره ای که خالی گذاشته بودید را هم با چسب حرارتی بپوشانید تا آب میان آن خالی نشود.

نکته: البته انتخاب بهتر در این مرحله خرید لنز بصورت مجزاست، به این دلیل که لنزها مهمترین عامل در کیفیت تصاویر نهایی هد ست واقعیت مجازیتان هستند.

0002
ساخت هدست واقعیت مجازی

.

گام سوم گام بعدی در ساخت عینک و هد ست واقعیت مجازی (VR)، بعد از ساخت لنز ها نوبت به جعبه میرسد. جعبه ای که میسازید باید کمی بزرگتر از ابعاد گوشی موبایلتان باشد و حتما اندازه قطر آن 5 سانتیمتر باشد تا وقتی گوشی را درون هدست قرار میدهید، بین گوشی و لنز ها 5 سانتیمتر فاصله وجود داشته باشد. با استفاده از تصاویر و نکات ذکر شده میتوانید به سادگی نقشه جعبه را تهیه کنید و آن را بسازید.

نکته: شما از یک جعبه آماده که در همین اندازه باشد نیز میتوانید بنا به خلاقیت و مهارت خود استفاده نمایید تا نتیجه کارتان زیباتر باشد.
پس از ساخت جعبه لازم است برای قرار دادن گوشی و نمایش صفحه آن در یک سمت جعبه مستطیلی به ابعاد صفحه گوشی و در سمت دیگر آن دو دایره به اندازه لنز هایی که ساخته اید برش بزنید و لنز های عینک واقعیت مجازیتان را سر جایشان بچسبانید (این کار را با توجه به اندازه صورت و فاصله چشم های خودتان از هم انجام دهید.)

0003
ساخت هدست واقعیت مجازی

.

گام چهارم دقت کنید که جعبه ای که ساخته اید باید دارای یک درب برای نگه داشتن گوشی موبایلتان باشد و اگر این درب را در هنگام ساخت در نظر نگرفته اید قبل از شروع این مرحله ابتدا درب را بسازید و با چسب به جعبه بچسبانید.

برای بسته نگه داشتن درب جعبه هنگامی که گوشی را درون آن قرار داده اید میتوانید از نوار چسب استفاده کنید اما راه دیگر استفاده از دو تکه آهن ربا ست که با چسب حرارتی به بدنه ودرب جعبه چسبانده شوند.

حالا نوبت آن رسیده که به وسیله یک تکه فوم ضربه گیر، مطابق تصاویر، فریمی متناسب با اندازه های صورت خودتان تهیه کنید و محل قرارگیری لنز ها و بینی را درون آن خالی کرده و آن را به جعبه بچسبانید.

0004
ساخت هدست واقعیت مجازی

.

تبریک کار ساخت هدست واقعیت مجازی شما به پایان رسیده و حالا تنها لازم است یکی از اپلیکیشن ها یا ویدئوهای واقعیت مجازی که دانلود کرده اید را بر روی گوشی پخش کنید و از تماشای آن به وسیله هدست دست سازتان لذت ببرید.

لینک دانلود فیلم 360 واقعیت مجازی رالی فرمول یک

لینک دانلود فیلم 360 زیبای جزیره همیلتون

.

لینک ویدئوی آموزش کامل ساخت هدست واقعیت مجازی (VR)  در آپارات

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.