نماد سایت اپوایس

فعال سازی قابلیت جذاب Slide to Shutdown بر روی ویندوز ۱۰

ترفند Slide to Shutdown ویندوز 10

Slide to Shutdown ویندوز ۱۰ فعالسازی و آموزش

همانطور که همه اطلاع دارید ویندوز ۱۰ (Windows 10) برای نصب بر روی انواع دستگاه های تبلت، گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ ها و کامپیوتر های رو میزی ارائه شده است. رابط کاربری ویندوز ۱۰ (Windows 10) بر روی تبلت ها و دستگاه های کامپیوتر با هم تفاوت هایی دارد و این به آن معناست که بعضی عملکرد های ویندوز بر روی تبلت کاربردی تر به نظر میرسند.

یکی از این عملکرد ها قابلیت “Slide to Shutdown” است که استفاده از آن بر روی تبلت ها بسیار کارآمدتر و منطقی تر به نظر میرسد. با وجود این عملکرد شما قادر خواهید بود تنها با پایین کشیدن انگشتتان از بالای صفحه به سمت پایین، دستگاهتان را Shutdown کنید.

پیشنهاد اپوایس | آموزش فعال سازی گزینه Hibernate در ویندوز ۱۰ 

نحوه فعال سازی قابلیت Slide to Shutdown بر روی ویندوز ۱۰ (Windows 10)

اما اگر شما هم به علت آنکه این قابلیت به نظرتان جالب میرسد و یا اینکه لپ تاپ تان دارای صفحه نمایش لمسی است، میخواهید از “Slide to Shutdown” استفاده کنید، میتوانید برای این کار مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا بر روی قسمتی خالی از دسکتاپ تان کلیک راست (right-click) کنید؛ از منوی باز شده ابتدا بر روی New و بعد Shortcut کلیک کرده و در پنجره باز شده در قسمت Type the location of the item، آدرس زیر را وارد نمایید:

%windir%\System32\SlideToShutDown.exe

و در آخر بر روی دکمه Next و سپس Finish کلیک نمایید.

.

حالا با دو بار کلیک (double-click) بر روی میانبر (Shortcut) ایجاد شده، قابلیت “Slide to Shutdown” فعال میشود.

پیشنهاد اپوایس | آموزش تفاوت های میان حالت Sleep و Hibernate در ویندوز

علاوه بر این شما میتوانید با کشیدن میانبر بر روی نوار وظیفه (Taskbar) و پین کردن میانبر به آن (Pin to taskbar)، با یک بار کلیک کردن و کمی آسانتر از قبل، این قابلیت را فعال نمایید.

البته باز هم یادآوری میکنیم که این قابلیت در حقیقت برای تبلت ها و دستگاه های دارای صفحه نمایش لمسی در نظر گرفته شده است و استفاده از آن بر روی کامپیوتر های رومیزی و لپ تاپ های دارای صفحه نمایش غیر لمسی، بیشتر جنبه تزئینی و سرگرمی دارد.


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید.
خروج از نسخه موبایل