نماد سایت اپوایس

آموزش تفاوت های میان حالت Sleep و Hibernate در ویندوز

ویندوز برای صرفه جویی در انرژی، هنگامی که از کامپیوترتان استفاده نمیکنید، گزینه های متفاوتی را تدارک دیده. این گزینه ها شامل Sleep، Hibernate و Hybrid Sleep

آموزش تفاوت های میان حالت Sleep و Hibernate در ویندوز

ویندوز برای صرفه جویی در انرژی، هنگامی که از کامپیوترتان استفاده نمیکنید، گزینه های متفاوتی را برایتان تدارک دیده است. این گزینه ها شامل Sleep، Hibernate و Hybrid Sleep میباشند و به ویژه زمانی مفید و کارآمدتر خواهند بود که شما از لپ تاپ استفاده کنید.

اغلب افراد اطلاع چندانی از تفاوت های میان این گزینه ها ندارند و احتمالا نمیدانند کدامیک از آنها را چه زمانی استفاده کنند. در ادامه این مقاله به توضیح این مطلب خواهیم پرداخت.

حالت Sleep

حالت Sleep یکی از حالت های ذخیره انرژی ست که میتوان آن را به متوقف کردن (Pause) یک DVD فیلم در وسط نمایش تشبیه کرد. در این حالت تمام عملکرد های دستگاه متوقف میشوند، تمام اسناد و برنامه ها بر روی مموری (Memory) قرار داده میشوند و دستگاه در حالت مصرف پایین انرژی قرار میگیرد.

با استفاده از این روش، دستگاه از لحاظ فنی روشن است اما تنها میزان بسیار پایینی از انرژی را مصرف میکند. شما به سرعت و در عرض چند ثانیه میتوانید عملکرد عادی و با تمام توان دستگاه را از سر بگیرید. حالت Sleep اساسا چیزی شبیه به حالت Standby است.

زمان مناسب برای استفاده از حالت Sleep: استفاده از این حالت برای زمانی مناسب است که شما قصد دارید مدت زمان کوتاهی دست از کار بکشید و به این وسیله مصرف انرژی لپ تاپ تان را به سطح بسیار پایینی تقلیل خواهید داد.

حالت Hibernate

حالت Hibernate نیز بسیار شبیه به حالت Sleep است با این تفاوت که به جای ذخیره شدن اسناد و برنامه های در حال اجرا بر روی رم (RAM)، تمام آنها بر روی هارد دیسک (Hard Disk) دستگاه ذخیره میشوند.

این ویژگی به دستگاه شما امکان میدهد که به صورت کامل خاموش شود و در واقع مصرف انرژی آن به صفر برسد و زمانی که شما مجددا آن را روشن کنید تمام اسناد و برنامه ها درست به همان صورتی که پیش از خاموش کردن دستگاه آنها را رها کرده بودید به نمایش در خواهند آمد.

در حالت Hibernate، از سرگیری عملکرد نرمال دستگاه کمی بیشتر از حالت Sleep طول میکشد؛ اگرچه در مورد دستگاه هایی که دارای SSD هستند این تفاوت به اندازه لپ تاپ هایی که دارای هارد درایو (HDD) سنتی هستند، قابل توجه نیست.

زمان مناسب برای استفاده از حالت Hibernate: از این حالت میتوانید زمانی استفاده کنید که قصد دارید برای مدت طولانی تری از لپ تاپ تان استفاده نکنید و بهتر است برای صرفه جویی در مصرف انرژی آن را کاملا خاموش کنید اما نمیخواهید برنامه ها و اسنادتان را ببندید تا مجددا کارتان را بر روی آنها ادامه دهید.

حالت Hybrid Sleep

حالت Hybrid Sleep ترکیبی از حالت sleep و Hibernate است که برای کامپیوتر های رومیزی در نظر گرفته شده. Hybride Sleep تمام اسناد باز و برنامه های فعال را بر روی مموری و هارد دیسک ذخیره میکند و سپس دستگاه را بر روی حالت مصرف پایین انرژی قرار داده و به شما امکان میدهد تا مجددا به سرعت بتوانید دستگاه را فعال کنید و کارهایتان را از سر بگیرید.

Hybrid Sleep به صورت پیش فرض در سیستم عامل ویندوز، بر روی کامپیوترهای رومیزی فعال و بر روی لپ تاپ ها غیرفعال است. در صورت فعال بودن این ویژگی، هنگامی که دستگاه تان را بر روی حالت Sleep قرار دهید، دستگاه به صورت خودکار بر روی حالت Hybrid Sleep تنظیم میشود.

زمان مناسب برای استفاده از حالت Hybrid Sleep: استفاده از این حالت برای کامپیوترهای رومیزی در زمان قطع برق بسیار کارآمد و مناسب است. چراکه اگر مموری در دسترس نباشد، ویندوز (Windows) میتواند کارهایتان را از روی هارد دیسک بازگرداند.

.

اگر شما هم جزو کاربران ویندوز 10 (Windows 10) هستید و با مشکل عدم وجود گزینه Hibernate در منوی Power دستگاه تان مواجه هستید، برای فعال کردن این گزینه میتوانید به لینک ” آموزش فعال سازی گزینه Hibernate در ویندوز 10″ مراجعه نمایید.

.

کانال تلگرام اپوایس
خروج از نسخه موبایل