Techviceاخبار تکنولوژی

گوریلا گلس 5 (Gorilla glass 5) مقاوم در برابر سقوط از ارتفاع 1.6 متری

یکی از چیزهایی که همیشه باعث نگرانی افراد در مورد گوشی های موبایلشان میشود، شکننده بودن صفحه نمایش آنهاست. برای آن دسته از افرادی که ترجیح میدهند گوشی هایشان را در قاب های حجیم نگهداری نکنند و یا از محافظ صفحه استفاده نکنند باید بگوییم که آخرین نسخه گوریلا گلس کمپانی کورنینگ (Corning’s Gorilla Glass) طوری ساخته شده كه در صورت سقوط بر روی سطوح سخت، از ارتفاعی مانند فاصله سطح شانه افراد تا زمین، آسیبی نبیند.

Glass

ارتفاع مقاومت گوریلا گلس 5 در برابر ضربه و شکستگی 

طبق ادعای کمپانی کورنینگ دستگاه هایی که مجهز به گوریلا گلس 5 هستند در صورتی که از ارتفاع 1.6 متر بر روی سطوح سخت سقوط کنند، بدون آسیب و شکستگی باقی میمانند؛ این در حالیست که نسخه قبلی گوریلا گلس قادر به مقاومت در برابر سقوط از ارتفاعی حداکثر 1 متر بود.

البته پیش از آنکه سعی کنید این قابلیت گوشیتان را تست کنید این را به خاطر داشته باشید که طبق اظهار این کمپانی موفقیت گوریلا گلس 5 در این آزمایش 80 درصد بوده است.

طبق مطالعه ای که کمپانی کورنینگ در 11 کشور جهان انجام داده است، 85 درصد افراد حداقل یکبار در سال گوشی خود را از دستشان به زمین می اندازند. به همین دلیل کورنینگ تمرکز خود را بر روی افزایش ارتفاع مقاومت گوریلا گلس قرار داده تا بتواند محدوده ارتفاعی که اغلب سقوط های گوشی های موبایل در آن رخ میدهند را پوشش دهد، یعنی ارتفاعی در حدود شانه و کمر افراد تا زمین.

کمپانی کورنینگ پیش بینی کرده است که دستگاه هایی که اواخر امسال به بازار بیایند مجهز به گوریلا گلس 5 باشند.

منبع: www.corning.com

.
کانال تلگرام اپوایس
android_icon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.