Techviceاخبار تکنولوژی

کروم بوک پرو و کروم بوک پلاس، دیوایس های ایده آل سامسونگ و گوگل

همانطور که انتظار میرفت، سامسونگ در کنفرانس CES 2017 دو مدل کروم بوک پلاس و کروم بوک پرو خود را معرفی نمود.

تفاوت های این دو دستگاه در آن است که مدل ارزانتر یعنی کروم بوک پلاس سامسونگ دارای یک پردازنده ARM است در حالی که کروم بوک پرو سامسونگ مجهز به پردازنده اینتل Core M3 (Intel Core M3) میباشد؛ اگرچه هیچکدام از این دو مدل به قدرتمندترین پردازنده های موجود مجهز نیستند اما به نظر میرسد کروم بوک پرو سامسونگ عملکردی کاملا روان و سریع دارد.

samsung-chromebook-pro-0

.

جز پردازنده، هر دو کروم بوک پلاس و پرو سامسونگ در باقی مشخصات یکسان هستند. هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2400×1600 هستند. کروم بوک پلاس و پرو سامسونگ مجهز به 4 گیگیابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هستند و مدت زمان شارژدهی باتری آنها 8 ساعت اعلام شده است.

.همانطور که انتظار میرود صفحه نمایش هر دو کروم بوک سامسونگ لمسی میباشد که این قابلیت برای کار با اپلیکیشن های اندروید بسیار مناسب است و همچنین این دو دستگاه اولین کروم بوک هایی هستند که با گوگل پلی (Google Play) از پیش نصب شده ارائه میشوند.

.

تاریخ عرضه کروم بوک پلاس و کروم بوک پرو سامسونگ

سامسونگ قصد دارد در ابتدا کروم بوک پلاس را در ماه فوریه عرضه کند که در آن زمان همچنان گوگل پلی نسخه بتا بر روی دستگاه نصب است، اما در زمان عرضه کروم بوک پرو در فصل بهار این دستگاه با پشتیبانی کامل از اندروید نوگا در دسترس قرار خواهد گرفت.

samsung-chromebook-pro-plus

.

صفحه نمایش کروم بوک پلاس و پرو سامسونگ، اولین صفحه نمایش های لپ تاپی هستند که از قلم استایلوس پشتیبانی میکنند و اینجاست که تجربه فراوان سامسونگ در استفاده از قلم استایلوس به کار می آید.

به منظور سهولت در هنگام کار با قلم استایلوس، صفحه نمایش هر دو دستگاه قابلیت آن را دارد که به طور کامل بچرخد تا دستگاه به شکل تبلت درآید و یکی از مهمترین ویژگی هایی که در حین یادداشت برداری جلب توجه میکند، تغییرات و طراحی مجدد اپلیکیشن Keep گوگل برای یادداشت برداری با استفاده از قلم استایلوس است.

samsung-chromebook-pro-plus-1

.

بدنه آلومینیومی هر دو کروم بوک پرو و پلاس سامسونگ ظاهری زیبا و در عین حال مستحکم به آنها بخشیده اند و در اطراف دستگاه دو درگاه USB-C، هم برای شارژ کردن باتری و هم برای اتصال دستگاه، یک جک هدفون و شکاف microSD به چشم میخورد.


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 Instagram

اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین در وب سایت اپوایس، صفحه فناوری و تکنولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.