جادوی علم

ویدئوی آزمایش عملی نظریه اصل هم ارزی با آزمایش پر و سیب توسط ناسا (NASA)

Space Power Facility که به اختصار SPF نامیده می شود، تاسیساتی بینظیر و بی همتاست که ناسا (NASA)  در نزدیکی اوهایو بنا کرده تا امکان شبیه سازی شرایط موجود در فضا را برای انجام آزمایشاتش فراهم کند این سازه عظیم و مجهز تنها آزمایشگاه و شبیه ساز خلاء به حساب می آید.

Space Power Facility که ناسا آن را به منظور بهینه سازی شرایط تست ابزارهای فضایی و به حداقل رساندن میزان مشکلات حمل و نقل های فضایی ایجاد کرده، محلی ست برای ارزشیابی کیفی سفینه های دارای سرنشین.

آزمایش عملی اصل هم ارزی با تکرار آزمایش سیب و پر 

گروهی از محققین ناسا با استفاده از امکان ایجاد شرایط خلاء موجود در فضا، دست به تکرار آزمایش معروف “سقوط پر و سیب” زده اند تا این بار اصل هم ارزی را با آزمایشی عملی به اثبات برسانند.

اصل هم ارزی نظریه دانشمند بزرگ و اسطوره ای جهان، ایساک نیوتن است که بیانگر این ایده است که در صورت عدم وجود اصطکاک ذرات داخل جو زمین، تمامی اجسام با جرم های متفاوت در سقوط ها سرعت یکسان داشته و به صورت همزمان سقوط میکنند.

همانطور که در ویدئوی این آزمایش مشاهده میشود، با ایجاد خلاء در تاسیسات ناسا، بعد از رها سازی و سقوط توپ بولینگ و پرها، با وجود اختلاف جرم بسیار بالای آنها، هر دو همزمان به هم سطح زمین میرسند.

کانال تلگرام اپوایس
android_icon

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.