نماد سایت اپوایس

ترفند ها و راه حل های ساده برای افزایش سرعت گوشی های اندروید

افزایش سرعت گوشی های اندروید از طریق ترفندها و راه حل های کاربردی و اصولی

افزایش سرعت گوشی های اندروید چند روش کاربردی

افزایش سرعت گوشی های اندروید

گوشی های هوشمند با گذشت زمان علاوه بر آنکه از لحاظ خصوصیات فیزیکی و سخت افزاری قدیمی میشوند، به علت استفاده طولانی مدت از سیستم عاملشان نیز دچار افت سرعت در عملکرد میشوند. شاید در این هنگام اغلب ما کم کم به فکر تعویض گوشی خود باشیم اما خوشبختانه ترفند هایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانیم همان سرعت و عملکرد روز های نخست را به گوشی اندروید خود بازگردانیم.

 

راهکارهای افزایش سرعت اندروید


پاک کردن و غیر فعال کردن اپلیکیشن های غیر ضروری گوشی اندروید

برای اغلب ما بار ها پیش آمده که بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد یک اپلیکیشن، آن را بر روی گوشی خود نصب کرده ایم و پس از کمی کار کردن با آن اپلیکیشن، متوجه شده ایم که چندان هم برایمان کارآمد نیست و در اثر فراموشی آن را به حال خود رها کرده ایم.

اما در بسیاری موارد این اپلیکیشن ها در پس زمینه فعال شده و باعث کند شدن عملکرد دستگاه و بالا رفتن میزان مصرف باتری آن میشوند، پس بهترین راه، پاک کردن این اپلیکیشن های غیر ضروری از روی گوشی های اندروید است. به خاطر داشته باشید که پاک کردن اپلیکیشن های اضافه برای افزایش سرعت گوشی های اندروید امری ضروری ست.

برای انجام این کار، از طریق بخش برنامه ها (Apps) در تنظیمات یا Setting گوشی و یا ضربه زدن و نگه داشتن انگشتتان بر روی اپلیکیشن و کشیدن آن بر روی قسمت حذف نصب یا Uninstall، آن را پاک کنید.

 

افزایش سرعت گوشی های اندروید از طریق پاک کردن داده های پنهان (Cache Data

داده های پنهان اطلاعاتی هستند که بر روی دستگاه شما ذخیره میشوند و در حقیقت باعث افزایش سرعت لود شدن صفحات اینترنتی و راه اندازی اپلیکیشن ها میشوند اما در صورتی که حجم این داده های پنهان یا همان Cache Data با گذشت زمان بالا برود، این موضوع، خود باعث کند شدن عملکرد گوشی خواهد شد.

برای پاک کردن داده های پنهان (Cache Data) گوشی اندروید خود میتوانید با استفاده از تنظیمات (Setting)، وارد بخش حافظه یا Storage دستگاه شده و با ضربه زدن بر روی داده های پنهان، آن را پاک کنید.

 

افزایش سرعت گوشی های اندروید پایین آوردن حجم فضای اشغال شده بر روی حافظه دستگاه

اشغال کردن بیش از حد فضای حافظه دستگاه میتواند بر روی عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که حافظه گوشی خود را با عکس، ویدئو و فایل های موسیقی پر کرده اید بهتر است پس از تهیه فایل پشتیبان یا Backup، تا حد ممکن حافظه دستگاه را خالی کنید.

.

غیر فعال کردن ویجت ها (Widgets)

ویجت ها (Widgets) یکی از قابلیت های جذاب اپلیکیشن های مختلف هستند اما به علت آنکه به طور مداوم برای آپدیت کردن اطلاعاتی که به نمایش در می آورند، فعال هستند باعث کاهش سرعت عملکرد دستگاه و افزایش میزان مصرف باتری میشوند.

با این توضیحات برای اینکه گوشی اندروید تان عملکردی روانتر داشته باشد بهتر است میزان استفاده تان از ویجت ها را پایین بیاورید؛ البته این را هم در نظر داشته باشید که لازم نیست از تمام ویجت ها و قابلیت های کاربردی شان صرف نظر کنید و تنها کافی ست ویجت های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

.

عدم استفاده از تصاویر زمینه متحرک یا Live Wallpaper

تصاویر زمینه متحرک یا همان Live Wallpaper نیز یکی دیگر از قابلیت های جذاب سیستم عامل اندروید است، اما استفاده از این قابلیت (Live Wallpaper) بر روی عملکرد و میزان مصرف باتری گوشی تاثیر میگذارد و به همین علت بهتر است به جای استفاده از تصاویر پس زمینه متحرک، از تصاویر عادی استفاده کنید.

.

بروز رسانی سیستم عامل اندروید

این را به خاطر داشته باشید که ارائه آپدیت های جدید برای سیستم عامل اندروید همیشه برای ایجاد قابلیت های متفاوت و جدید نیست و در بسیاری مواقع این آپدیت ها برای رفع اشکالات موجود و بهبود عملکرد سیستم عامل ارائه میشوند. به این ترتیب یکی از راه های اساسی برای بهبود بخشیدن به عملکرد و جلوگیری از کاهش سرعت گوشی این است که همواره سیستم عامل دستگاه را در بروز ترین حالت ممکن نگه داریم.

.

بازگشت به تنظیمات پیش فرض کارخانه (Factory Data Reset)

شاید گاهی اوقات لازم باشد که گوشی اندروید خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و اجازه دهید سیستم عامل آن به همان حالت خام و پربازده اولیه برگردد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بازگرداندن دستگاه به تنظیمات پیش فرض کارخانه (Factory Data Reset) باعث پاک شدن تمامی اطلاعات و برنامه های موجود روی حافظه دشتگاه خواهد شد و بنابراین قبل از انجام این کار حتما لازم است از گوشی خود فایل پشتیبان یا Backup تهیه کنید.

.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس

  

.

با مراجعه به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید.

خروج از نسخه موبایل