نماد سایت اپوایس

ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ و فرستادن آدرس دقیقتان به آشنایان در دیوایس هوشمند

اشتراک گذاری و ارسال موقعیت مکانی دقیق در گوگل پلی برای اطلاع رسانی در مورد مکان دقیق خود به دیگران

ارسال موقعیت مکانی در گوگل پلی

يكي از بزرگترين مزايايي كه تلفن های همراه و از آن مهمتر گوشی های هوشمند براي ما به ارمغان آورده اند، حس امنيت است. اينكه ما همواره ميتوانيم در صورت نياز به نزديكانمان دسترسي داشته باشيم، از آنها كمك بخواهيم و يا به كمكشان برويم و برای رسیدن به این مهم قابلیت و امکان ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ میتواند ابزاری قدرتمند باشد.اشتراک گذاری موقعیت مکانی گوگل م

ارسال موقعیت مکانی ميتواند در شيوه ها و امكانات متفاوتي كه ما به آن طريق از گوشی های هوشمند مان استفاده ميكنيم به كمكمان بيايد كه يكي از كاربردي ترين و مهمترين آنها نصب و استفاده از نقشه هاي متفاوت از جمله گوگل مپ بر روي گوشی ست.

شايد براي همه ما حداقل يك بار اتفاق افتاده باشد كه بخواهيم موقعیت مکانی و آدرس محل سکونت جديدمان، دفتر كار و يا مکانی ديگر را كه اتفاقا غير سر راست و سخت هم هست، به يكي از دوستان يا اقوام خود بدهيم. ارسال موقعیت مکانی در گوگل پلی

شايد به علت خراب شدن و از كار افتادن خودرو مان در جاده یا داخل شهري كه به آن سفر كرده ايم و آشنايي چنداني با خيابان هاي آن نداريم و يا حتي در يكي از بزرگراه هاي شهر خودمان كه مشخص كردن آدرس دقیق محل، كاري نشدني ست متوقف شده باشيم و خواسته باشيم براي كمك گرفتن از كسي به او بگوييم كه بايد كجا ما را پیدا کند و یا حتی امدادگران و آشنایان را از مکان دقیق اما ناآشنای خود در مناطق مختلف مانند کوهها، جاده های فرعی و غیره مطلع کنیم، که این کار فقط با ارسال موقعیت مکانی امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی گوگل مپ

استفاده از امکان ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ و فرستادن آدرس برای دوستان

در چنين موقعیت هايي بهترين و دقيق ترين شيوه استفاده از قابلیت اشتراک گذاری و ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ است كه يكي از بهترين و پرطرفدارترين اپلیکیشن هاي نقشه اي ست كه بصورت پیشفرض در بیشتر دیواس های اندرویدی وجود دارد و اغلب افراد آن را بر روي گوشی خود نصب نموده اند، اگر گوگل مپ را بر روی گوشی خود ندارید به صفحه دانلود و توضیحات گوگل مپ و نقشه های برتر دیگر بروید و از طریق این صفحه اپلیکیشن ها را به انتخاب خود دانلود نمایید.

.

مراحل آموزش استفاده از ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ

در اين روش برای استفاده از اشتراک گذاری و ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ، ابتدا لازم است قابلیت موقعیت مکانی (GPS/Location) گوشی خود را روشن نماييد. براي اين كار اگر گوشی شما داراي سيستم عامل اندروید است تنها كافيست نوار كركره اي بالاي صفحه را پايين كشيده و با ضربه زدن بر روي دكمه موقعیت مکانی يا Location، آن را روشن نماييد؛ و اگر از گوشي هاي آیفون استفاده ميكنيد، با باز كردن Setting، وارد شدن به بخش Privacy و پس از آن Location Services و روشن كردن سوئیچ مقابل گزينه، اين قابلیت را فعال کنید.

در مرحله بعد، اپلیکیشن گوگل مپ (Google Maps) را باز كنيد. همانطور كه ميدانيد دايره آبي رنگ نشان دهنده موقعیت مکانی شما بر روي نقشه است، اما اگر موقعیت مکانی دقیق شما با آنچه گوگل مپ نمايش ميدهد كمي تفاوت دارد هم ميتوانيد خودتان موقعیت دقيقتان بر روي نقشه را در نظر بگيريد.

حالا انگشتتان را بر روي موقعیت مکانی گوگل مپ گذاشته و نگه داريد، به اين ترتيب علامت قرمز رنگ نشانه بر روي نقشه و عبارت Dropped Pin در پايين صفحه ظاهر خواهد شد.

” ارسال موقعیت مکانی در گوگل مپ “

در گام بعد برای ارسال موقعیت مکانی دقیق خود در گوگل پلی، بايد بر روي نوار حاوي آدرس و عبارت Dropped Pin كه در پايين صفحه به نمايش درآمده ضربه بزنيد و پس از آن گزينه اشتراک گذاری يا Share را انتخاب نماييد.

ارسال موقعیت مکانی در گوگل پلی

با انتخاب اين گزينه ميتوانيد از ميان ليست موجود اپليكيشن ها، مشخص كنيد كه ميخواهيد ارسال موقعیت مکانی شما بر روي گوگل مپ از طریق کدام برنامه پيام رسان يا اس ام اس (پیامک) براي فرد مورد نظرتان ارسال شود.

ارسال موقعیت مکانی در گوگل پلی

پس از انجام این کار و ارسال موقعیت مکانی خودتان در گوگل مپ، شما موفق شده اید عزیزانتان را از موقعیت دقیق خود مطلع سازید؛ حالا شخص دریافت کننده پیام به سادگی میتواند با ضربه زدن بر روی لینک ارسال شده توسط شما، به آدرس و موقعیت دقیق شما، بر روی اپلیکیشن گوگل مپ گوشی خود و یا سایت گوگل مپ (در صورت نصب نبودن اپلیکیشن بر روی گوشی فرد) دسترسی داشته باشد و بدون نیاز به توضیحات شما که شاید در بعضی موارد او را گیج تر هم بکند در محل مورد نظر حاضر شود.

نکته: توجه داشته باشید که در صفحه معرفی اپلیکیشن گوگل مپ توضیح داده شده که چگونه از گوگل مپ بصورت آفلاین استفاده نمایید تا بتوانید در هر نقطه بدون نیاز به اینترنت همراه از قابلیت ارسال موقعیت مکانی استفاده نمایید. دسترسی به این صفحه در لینک زیر امکان پذیر میباشد.

لینک دانلود اپلیکیشن برای استفاده از قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی گوگل مپ


.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس

  

.

با رفتن به صفحه ترفند ها ی سایت اپوایس با دیگر ترفند های کاربردی آشنا شوید و کارها را بسیار ساده تر و حرفه ای تر از قبل انجام دهید و غیر ممکن ها را ممکن سازید.

خروج از نسخه موبایل