نماد سایت اپوایس

واقعیت مجازی دیزنی ، حس واقعی بارش باران بدون خیس شدن با تکنولوژی ویبروتکتایل

واقعیت مجازی دیزنی ابداعی برای حس وافعی بارش باران بدون خیس شدن، اختراعی بینظیر مبتنی بر واقعیت مجازی از شرکت دیزنی

واقعیت مجازی دیزنی ابداعی برای حس وافعی بارش باران بدون خیس شدن

بخش تحقیق و توسعه بزرگترین و پیشرو ترین شرکت تولید محصولات سرگرمی برای کودکان، شرکت انیمیشن سازی و تفریحی دیزنی (Disney) دست به ايجاد تکنولوژی جدیدی زده كه توسط آن و با استفاده از واقعیت مجازی دیزنی (Virtual Reality)، در سینماهای چند بعدی و یا در صندلی خود ميتوانيد بارش باران را نیز حس كنيد.

در سال هاي اخير و با توجه به پيشرفت هاي ايجاد شده در تکنولوژی پلتفرم ها و گرافیک کامپیوتری و همچنين روان تر شدن تبادل داده ها ميان سخت افزار و نرم افزار، واقعیت مجازی يا همان VR، عصر نوزایی خود را پشت سر ميگذارد، حالا با دستیابی کمپانی دیزنی به این نتایج جدید علاوه بر امکانات بصری، واقعیت مجازی با استفاده از سایر حواس بدن، حس قرار گرفتن در زیر باران را در شما ایجاد خواهد کرد.

.

تکنولوژی به كار رفته در سيستم واقعیت مجازی دیزنی براي حس واقعی بارش باران

به طور كلي تکنولوژی به کار رفته در سيستم جديد واقعیت مجازی دیزنی عبارت است از يك توری متشكل از شش محرک ویبروتکتایل كه در پشتي يک صندلي كار گذاشته شده است و به همراه دو ساب ووفر كار ميكند؛ این سیستم جدید میتواند تحولی در سینماهای چند بعدی باشد و حس متفاوتی را به آنها بیافزاید.

.

تركيب لرزش هاي ايجاد شده توسط ساب ووفر ها و تکنولوژی توری محرک ویبروتکتایل اين حس را در افراد ايجاد ميكند كه در زير بارش شديد باران قرار دارند و البته با تنظيم ميزان شدت اين تاثيرات، ميتوان حس قرار گرفتن در زير باران شديد را به نم نم باران تبديل كرد.

با دستيابی به اين نتايج جديد و با کمک دفاتر بین المللی دیزنی در سراسر جهان، تیم تحقیقات این کمپانی قصد دارد در آينده اي نزديک از اين تجربه جديد واقعیت مجازی دیزنی براي نمايش فيلم ها و بازی های کامپیوتری استفاده نمايد. به این ترتیب با استفاده از این تکنولوژی، علاوه بر امکانات بصری، افراد قادر خواهند بود به کمک سایر حواس، به طرزی واقعی تر، فضاهای مجازی ایجاد شده را حس نمایند.

.

همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 

.

اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین در وب سایت اپوایس، صفحه فناوری و تکنولوژی

خروج از نسخه موبایل