نماد سایت اپوایس

مشکل باتری پیکسل گوگل ، خاموش شدن ناگهانی با شارژ 30 درصد باتری

باتری پیکسل گوگل

مشکل باتری پیکسل گوگل چالشی عظیم و حل نشده در سر راه گوگل

این طور که به نظر میرسد بعضی از گوشی های پیکسل گوگل (Google Pixel) نیز گرفتار همان باگ گوشی های نکسوس 6 پی (Nexus 6P) شده اند که هنگامی که شارژ باتری گوشی به 25 تا 35 درصد میرسید باعث خاموش شدن زود هنگام دستگاه میشد. ” مشکل باتری پیکسل گوگل

با اینکه در نهایت آپدیت اندروید 7 نوگا (Android 7 Nougat) برای گوشی نکسوس 6 پی هوآوی (Huawei Nexus 6P) منتشر شد اما تا به امروز مدام خبر های متفاوتی از ایرادات این آخرین نسل از گوشی های نکسوس گوگل به گوش رسیده است که یکی از آنها همین خاموش شدن ناگهانی گوشی هنگامی ست که شارژ باتری آن به حدود 30 درصد میرسد.

پیشنهاد اپوایس | مقایسه سخت افزار، نرم افزار، اسکرین، دوربین و باتری گوشی پیکسل گوگل با آیفون 7

اما به نظر میرسد که این موضوع تنها مختص گوشی های نکسوس 6 پی نیست و طبق گزارش بعضی از کاربران گوشی های پیکسل، دستگاه آنها نیز دچار این باگ شده است. طبق گفته این کاربران گوشی پیکسل آنها هنگامی که شارژ باتری آن به حدود 30 درصد میرسد به صورت ناگهانی خاموش میشود و تا زمانی که به شارژر متصل نشود روشن نمیشود.

اولین کاربری که مشکل خود را مطرح نموده در این باره مینویسد:

در عرض 5 روز گذشته، دو بار هنگامی که در حال کار کردن با گوشی بوده ام، گوشی به طور ناگهانی خاموش شده و هر دوبار نیز شارژ باتری گوشی بین 25 تا 30 درصد بوده است، در حالی که با این میزان شارژ در شرایط عادی گوشی باید حداقل 3 تا 4 ساعت دیگر روشن بماند.

.

علت مشکل باتری پیکسل گوگل هنوز مشخص نیست!

زمانی که این باگ برای گوشی های نکسوس 6 پی رخ داد، در ابتدا شرکت هوآوی اعلام کرد که این اشکال مربوط به سخت افزار گوشی ها نمیشود و یک ایراد نرم افزاری ست. اما زمانی که کاربران متوجه شدند این باگ حتی زمانی که نرم افزار گوشی خود را به اندروید 6 مارشمالو دان گرید (Downgrad) میکنند هم ادامه میابد، هوآوی به همراه گوگل اقدام به تحقیقات بیشتر در این زمینه نمود.

با آنکه این کمپانی هنوز هم دلیل بروز این باگ را مشخص نکرده اما حالا میتوان نتیجه گرفت که احتمالا این باگ با اشکالی که بعضی کاربران گوشی های پیکسل به تازگی آن را تجربه کرده اند در ارتباط است.

پیشنهاد اپوایس | آیا اندروید 7 (نوگا) از روی شیرینی نوقای تبریز نامگذاری شده؟

.
مقیاس مشکل باتری پیکسل گوگل در برابر قیمت و ظاهر آن

زمانی که گوگل گوشی هوشمند پیکسل خود را در ماه اکتبر عرضه نمود علاوه بر طراحی ظاهری آن، قیمت بسیار بالا و شوکه کننده اش نیز بحث های زیادی را به دنبال داشت.

این قیمت بالا حکایت از بی عیب و نقص بودن گوشی های پیکسل گوگل داشت، اما حالا با ایرادات تا به امروز گزارش شده از این گوشی، بعضی کاربران را نسبت به آن بدبین کرده است.

با در نظر گرفتن این شرایط و عزم مصمم سامسونگ برای باز پسگیری طرفداران و کاربران گوشی های تولید شده توسط این شرکت با استفاده از ارائه گوشی اندروید لوکس گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، حالا گوگل باید برای باقی ماندن در رقابت سنگین و بی رحم گوشی های هوشمند، گام های بعدی خود را بسیار حساب شده تر بردارد.


همگام با تغییرات با عضویت در پیج اینستاگرام اپوایس
 

اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین در وب سایت اپوایس، صفحه فناوری و تکنولوژی
خروج از نسخه موبایل